• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nybliven husbilsägare

H

Heol

Guest
Hej

Husvagnen är såld och husbil är inköpt, en helintegrerad Dethleffs 6611. En fråga som har dykt upp är hur kan man säkra förardörren under natten. Jag hade innan jag köpte tänkt en lösning med stålwire och spännband. Som förardörren ser ut så går det inte, är det någon som har löst det på något sätt. Finns det andra lås att sätt på insidan?

/ Henrik
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: Nybliven husbilsägare

Hej

Husvagnen är såld och husbil är inköpt, en helintegrerad Dethleffs 6611. En fråga som har dykt upp är hur kan man säkra förardörren under natten. Jag hade innan jag köpte tänkt en lösning med stålwire och spännband. Som förardörren ser ut så går det inte, är det någon som har löst det på något sätt. Finns det andra lås att sätt på insidan?

/ Henrik

Kolla in på HEOSafe-lås.
Går att beställa direkt från tillverkaren. Bättre pris än från tillbehörssäljare i Sverige.
De har flera modeller att välja, som passar ett antal chassin.

Det tar ca. en vecka att få hem dem.
Lätta att montera.
 
F

F.d. 50421

Guest
Sv: Nybliven husbilsägare

Hej,

tänkte också montera HEOSafe lås på vår Fiat Ducato 2012 men är lite osäker om det passar då vi har Remis mörkläggningsgardiner monterade.

Är det någon som har erfarenhet av just detta?

MVH//SkyWave
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.696
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Sv: Nybliven husbilsägare

Hej,

tänkte också montera HEOSafe lås på vår Fiat Ducato 2012 men är lite osäker om det passar då vi har Remis mörkläggningsgardiner monterade.

Är det någon som har erfarenhet av just detta?

MVH//SkyWave


Det går bra att montera heosafe även om man har mörkläggningsgardiner, man får skära bort lite plast bara. Har själv den lösningen.

/Leif
 
Toppen