• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nybörjare Råd & Tips

F

F.d. 29527

Guest
Jag har nyligen skaffat min första husbil och saknar ju därför all den erfarenhet som alla ni som varit ”ute i svängen” har skaffat er. Jag har sökt en del här på forumet utan att finna några entydiga svar eller tips om de saker som jag funderat på. Jag ställer frågorna även om dessa säkert har besvarats tidigare, har bara inte hittat dem efter tre dagars bläddrande i forumet.

1. Hur lång vattenslang bör man ha om man vill ha sin egen vattenslang för påfyllning av vatten?
2. Vilken typ av slangkopplingar för vattenpåfyllning, Gardena eller…..?
3. Hur lång elkabelvinda?
4. Vilken/vilka typ -er av anslutningskopplingar för påfyllning av gasol?
5. Kan man använda vanligt toapapper eller måste man ha det specialgjorda papperet?

Tacksam för råd och tipps från er med erfarenhet.

Seladon

F

F.d. 29756

Guest
Sv: Nybörjare Råd & Tips

Vad är det där för sorts slang ,, och var köper man den?

F

F.d. 55397

Guest
Sv: Nybörjare Råd & Tips

Kabelvinda varierar naturligtvis, men en vinda på ca 20m kommer du långt med

vattenopplingar finns hur många som helst, finns trådar här med div o universal. Kör med vattenkanna själv som backupta ..

Gasol har du väl endera lösa tuber med Svensk/industri eller nån utrikisk gänga. För fasta tankar finns olika satser som passar olika, sök på forumet så finns svar

Vanligt papper funkar, men av olika orsaker så töm ganska ofta, blir mindre kladd då.

Toppen