Sv: Nya Husbilstidningen
Nu har den nya tidningen kommit till oss. Jag har tillbringat en stund med den och jag börjar med framsidan.
Utseendet och designen som visas upp gör att jag nästan mår dåligt! Hur tänkte de när de gjorde tidningen? Första numret är mycket viktigt och det är det som lägger grunden för fortsättning, och så ser den ut så här. Vad gick snett egentligen? Och titeln då? Det ska vi inte tala om, sämre titel får man leta länge efter.
Man kan inte sträva efter att ha allt centrerat på ett omslag, eller låta omslaget kännas centrerat. Typsnitten är väl rätt OK och färgerna (kanske). Alla ramar runt omslaget bör också justeras, det blir för mycket ”ramfest”, räcker gott och väl med en ram. Sedan måste något mer än ordet TESTADE sticka ut på omslaget.
Logotypen, som är bland dom fulare jag har sett, behöver snyggas till och då tillsammans med den dåliga titeln. Loggan tar för stor plats, svulstig på nåt vis. En bättre bild som lockar till läsning och som har mer ”liv” och bättre färg går det att få. Den väldigt intetsägande. På det stora hela är det ett väldigt blekt och trist omslag.
Innanför så hoppas jag på att det ska bli bättre. Nej, tyvärr så blir den inte speciellt bra. Bilderna från testerna verkar att vara hämtade från reklam för de olika husbilarna, rätt så trista och opersonliga. Tusenmilatesten skulle kanske kunna vara något men tyvärr, reportagen lyfter liksom inte. Bilderna där, är däremot lite småkul.
Det är inte lätt att som ensam skribent skriva nästan alla texter själv. Dom känns tidvis otroligt slentrianmässigt skrivna, helt enkelt trista. Kanske är dom också hämtade från reklamen för resp. husbilsmärke. Jag skulle vilja veta hur han har testat husbilarna. Det känns av beskrivningarna som att han möjligen har kört någon mil men inte bott i dom.
Jag hittade endast en artikel av en gästskribent hoppas att det blir fler så att texterna blir mer omväxlande.
Som helhet tycker jag att detta första nummer var trist och oinspirerande för mig som husbilsägare och har inte väckt min nyfikenhet på nästa nummer!
Eva