• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya hemsidan

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 4220

Guest
Med ett klick på datumet till höger så kommer du alltid till det sist skapade inlägget, även om du redan läst alla.
Och är titeln i fetstil, tas du direkt till första olästa inlägget.

Jag har sett ett fåtal som bett om det på tillverkarens forum.
Så Det verkar inte som att någon är intresserad av att göra ett så komplicerat tillägg som det är frågan om.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag ser att jag har en "blixt" på hemsidan via mobilen, men den finns inte på min PC.
Varför?

IMG_20200406_122007.jpg
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag försöker finna mina gamla trådar i mobilen, men vet inte hur jag ska finna dem, tips?
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Kan inte längre använda husbilsplatser, går ej trycka på de blå prickarna. Har Crom som webbläsare./Kenneth M
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@ELNAGH 531 ... Hej Kenneth:

Generellt: Förutsätter att du är korrekt inloggad på HBK.
Men för att lösa dina nuvarande problem (tror jag :)), starta Chrome ...
  • Klicka på de tre prickarna i Chrome, högst uppe till höger
  • Välj Inställningar
  • Välj Sekretess
  • Välj Rensa webbinformation
  • Se till att bockarna är i-kryssade för Webbhistorik, Cookies och ..., Cachade bilder och filer, Sparade lösenord
  • Klicka på Rensa data
(Du måste sedan logga in med angivande av lösenord på de platser för vilka du tidigare valt att spara dem, de sopar vi bort nu)
Starta om telefonen
Öppna Chrome och logga in på HBP igen, ange Fortsätt att vara inloggad (förslagsvis, så att du slipper logga in varje gång)
Via blå menyn i HBK, välj Husbilsplatser
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Om jag fick önska skulle jag gärna ha en blädderflik längst ner i en tråd så att man kan växla till nästa utan att behöva gå hela sidan upp igen om tråden har flera sidor.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag ser redan en sådan i till exempel denna tråd om du menar sidväljare, och i detta fall, en knapp med Föregående. Den ligger till vänster mellan senaste inlägg och svarsrutan. Jag kör Win7 och Chrome om det skulle betyda något.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Ok förlåt, har glasögon för jag ser dåligt. Letade efter den längst ner på sidan jämte de andra två symbolerna och texten där.
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
@ELNAGH 531 ... Hej Kenneth:

Generellt: Förutsätter att du är korrekt inloggad på HBK.
Men för att lösa dina nuvarande problem (tror jag :)), starta Chrome ...
  • Klicka på de tre prickarna i Chrome, högst uppe till höger
  • Välj Inställningar
  • Välj Sekretess
  • Välj Rensa webbinformation
  • Se till att bockarna är i-kryssade för Webbhistorik, Cookies och ..., Cachade bilder och filer, Sparade lösenord
  • Klicka på Rensa data
(Du måste sedan logga in med angivande av lösenord på de platser för vilka du tidigare valt att spara dem, de sopar vi bort nu)
Starta om telefonen
Öppna Chrome och logga in på HBP igen, ange Fortsätt att vara inloggad (förslagsvis, så att du slipper logga in varje gång)
Via blå menyn i HBK, välj Husbilsplatser
När jag har framme de blå prickar som är i kartan, så går de inte att trycka på, men zomar jag in så kommer det markeringar med husbil, parkering, rastplats. Då går det att trycka på dessa för info. Är det de man måste göra?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Yes :). Ikonerna måste först komma fram innan du kan klicka på dem och få information,
  • Ett klick ger kortfattad information
  • Ett klick till, på Visa detaljer, ger detaljerad information
  • Var inte rädd för att prova
En teknisk fråga, det skulle ta alltför lång tid att visa alla ikoner med kartan i ett väldigt utzoomad läge, t ex hela Europa.
Därför visas de först när ett visst antal platser kan visas. För att inte knäcka internet och våra mobila enheter ;)

PS. Plustecknet längst ner till höger är för att kunna lägga till en ny plats. Där går du in när du har en ny plats att bidra med. Om du går in av misstag, av nyfikenhet, eller måste lämna för att du inte kan slutföra rapporten: Klicka inte på Skapa! Använd backstegstangenten/touchen. Eller lämna fliken. Annars får vi en crazy rapport.
 
Senast ändrad:

KM

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Yes :). Ikonerna måste först komma fram innan du kan klicka på dem och få information,
  • Ett klick ger kortfattad information
  • Ett klick till, på Visa detaljer, ger detaljerad information
  • Var inte rädd för att prova
En teknisk fråga, det skulle ta alltför lång tid att visa alla ikoner med kartan i ett väldigt utzoomad läge, t ex hela Europa.
Därför visas de först när ett visst antal platser kan visas. För att inte knäcka internet och våra mobila enheter ;)

PS. Plustecknet längst ner till höger är för att kunna lägga till en ny plats. Där går du in när du har en ny plats att bidra med. Om du går in av misstag, av nyfikenhet, eller måste lämna för att du inte kan slutföra rapporten: Klicka inte på Skapa! Använd backstegstangenten/touchen. Eller lämna fliken. Annars får vi en crazy rapport.

Ok Tack för hjälpen.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
När man skapar en ny ställplats så hade det varit bra om man kunnat se över den innan man skickar iväg den. Som det är nu vet man inte vilken bild man skickat med. Under tiden jag fyllde i text i rutorna och klickade i dom blå boxarna så hade dom ändrat sig själv.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Jag använder funktionen ”nya inlägg”, men när inlägget innehåller stora eller många bilder rullar inte senaste inlägg upp
Finns det någon lösning på detta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen