Sv: Nya Googlemaps, missnöjd!
golddigger, i vänsterkanten på
google maps finns det en bild där det frågas om man vill testa nya google maps.
Det är helt okej med några bra funktioner som tillkommit men jag saknar ett enkelt sätt att få fram koordinaterna i det och det är därför jag har startat denna gnälltråd.
Bredo, jag har en kamp med Navigator 12, jag har bara tagit en lång paus efter första halvleken som jag förlorat, men en dag ska jag besegra det.
Mitt problem är egentligen inget problem så länge gamla maps fungerar, det är när jag jobbar med att uppdatera garminfilen som det "nya maps" ställer till det.
När jag trycker på en koordinatlänk här på sidan i våran ställplatslista så skickas jag till gamla maps och det fungerar det skapligt, jag kan förstora upp bilden på kartan och placera muspekaren korrekt på den gröna markeringen och högerklicka fram koordinaterna som passar perfekt till Extra poi editor.
Men nu kom jag på en ny fundering?
Vad är det som avgör vilken karta som ska användas när jag trycker på en hbk-koordinatlänk här i hbk?

Är det forumet som bestämmer vilken karta jag skickas till? eller är det jag och mina datorinställningar som avgör vilken karta som man skickas till?
Skulle jag kunna påverka det själv så skulle jag ge den här sidan ett försök:
Google Maps lat/long finder
Den skulle underlätta ett och annat.
mvh jocke