• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya Google Maps

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Google Maps har uppdaterats till iOS och Android.

Citat:
"De största fördelarna med den här uppdateringen är att Google har anpassat Maps för Ipads skärm och upplösning, ett nytt gränssnitt med så kallade "kort" som likt Google Now presenterar information och reseförslag på ett snyggt sätt och bättre navigation tack vare trafikinformation som uppdateras kontinuerligt.

Aldrig mer behöver man fastna på ett pendeltåg i rusningstrafik. Eller, det är åtminstone vad Google påstår att vi inte behöver oroa oss för."

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nya Google Maps

Utöver stöd för iPad och iPad Mini erbjuder Google Maps 2.0 följande nyheter:

• Förbättrad navigering inklusive trafikinformation och incidentrapporter i realtid
  • Utforska: Ett nytt sätt att bläddra och upptäcka populära lokala platser där du kan äta, dricka, shoppa, ha kul och sova
  • Enkla femstjärniga betyg från vänner, plus innehåll från Zagat
  • Erbjudanden från dina favoritmärken med Google Offers
  • Inomhuskartor med vägbeskrivningar för att gå i gallerior, kollektivtrafikstationer, på flygplatser med mera

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

I klartext:

I 2.0-uppdateringen måste man göra på ett annorlunda sätt för att lagra kartutsnittet (förcachnng).

Så här gör man: Kartan som visas på skärmen lagras när man skriver "ok maps" i sökfältet. Tidigare kunde man lagra ett tiotal karutsnitt för att användas offline, antagligen lika många i nya Maps.

F

F.d. 55554

Guest

Har fortfarande inte fått någon uppdatering på min GalaxyS (Telenor)

Jojje

Toppen