• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya Fiatchassit

Louise & Anders 53

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
53
Medlemskap
2024
Hej alla!

Har fått griller i huvudet. Funderar på byta "upp oss" till en husbil med det nya Fiatchassit. Är det någon som redan nu fått sin -07:a eller i allafall provkört och vill delge sina erfarenheter?

AndersU
 
H

hianders

Guest
Sv: Nya Fiatchassit

Hej AndersU.
Vi har beställt en Adriatic Coral 660 SL med det nya fiatchassiet utan att provköra. Ryktesvägen har vi efteråt hört att detta chassi sätter en ny standard för husbilar som byggs originalchassi d.v.s. ej AL-KO. Vi graderade upp till föstärkt chassi á 10 TKr. och 40 Kg förlorad lastförmåga men får en teknisk kapacitet på 3,85 ton eller mer. Vi kommer inte att besikta om till högre vikt än 3,5 ton förrän vi kollat om det behövs. Den kommer att registreras som Pb Typ II, 3500 Kg vid registreringsbesiktningen enl. LF som vi våra försäkringar i.

Hasse A
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Nya Fiatchassit

En stor förbättring verkar väll vara växellådan, den är ju sex växlad nu och efter allt snack om hållbarheten på den gamla fem växlade så hoppas man att det är åtgärdat!
 
F

F.d. 50003

Guest
Sv: Nya Fiatchassit

Jag har kört drygt 600 mil med min nya bil. Niesmann med Alko chassie och nya 3,0 liters motorn sexväxlad låda. MYCKET NÖJD ,bra kraft o högt vrid. Jämfört med gamla bilen som var en 2,8l JTD med KCR box så är det stor skillnad.
 
Toppen