• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya - begagnade forarstolar

F

F.d. 839

Guest
Hejsan,

Pa manga aldra husbilar saknas det armstod pa forarstolen - passagerare stolen. Trots att var husbil ar fran 2002 sa saknas dom, jag har vant mig att ha denna mojlighet och vill avan ha det i den nuvarande bilen.

Hittade en gubbe i Sodra Holland (nara Breda) som saljer bade nya och begagnade stolar enligt honom passar det flesta stolar med en viss modifikation. Prisorna ligger mellen € 100 - 450 stycket.

Ska dit imorgon och se vad han erbjuder.

Breda 071103.

Jaha nu har jag varit dar. Stolarna var i nyshick tvafargad (blatt och gratt) passar nastan till vilken bil som helst, det enda som kanska behovs ar all borra nya hal i skenan och allt ar klart. Stolarna kunde justeras i hojdled, framat, bakat och inklinera bakat. Armstodet var underifran med en rafflad justerskruv sa att det stallas i vilket laget som helst.

Priset blev € 475 per styck tyckte jag var val hog med tanke pa att jag endast vilja ha armstod for ovrigt ar mina stolar i mycket bra shick, m.a.o sa blev det inget och akte hem tomhant.

For dom pengarna kan jag aka till Sverige kopa ett sett armstod, inhandla julmat (julskinka - inlaggd sill osv) och kan samtidigt gora en Webasto installation / modification i Goteborg som jag hemsk garna vill ha gjort fore vinterns borjan.

Tror att det ar battre att lagga up en onske lista, overst ska det sta "Svensk tagentbord" sa mina inlagg blir lattare lasta :D

Dennis hade ett bra forslag och shickade e-mail till Arlov, hoppas pa svar efter helgen. Vem vet borjar hemresan snarare an jag trodde ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Hej Vi köpte lösa armstöd av en firma i Skåne passar till alla stolar ,Lätta att sätta dit.Kosta 1500 för 4 st armstöd.
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Hej på er. Vi köpte ny bil förra hösten och gjorde tvärtom, jag skruvade bort armstöden på båda stolarna men behåller dom för om vi i framtiden byter bil skruvar jag dit dem.
 
F

F.d. 6424

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Hej Dennis. Var köpte du dom??

Rickard
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Dennis 55,
Tackar for information later mycket bra, tyvarr lite val langt att aka ;)
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Tack för tipset. Ser jätteintressant ut. Om flera av klubbens medlemmar är intresserade så kanske vi kan räkna med viss rabatt. Har du Dennis kontakt med dem så du kan kolla det?
 
F

F.d. 4933

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Jag är också intresserad i armstöd. Bor i Skåne så jag har endast 6 mil til Arlöv...

Måste kolla om det finns fästen för armstöd på de stolar vi har...

mvh
Lady Rose
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Roger E,

Tydligen sa saknar du inte dom men jag gor det speciellt vid langresa dar man sitter med hoger arm ner vid marken och den vanstra upp i luften ;)
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Dennis,

Som jag skrev i ett annat inlagg har jag shickat e-mail och vantar (forhoppningsvis) svar fran dom efter helgen. Jag har inget emot att aka up till Arlov under forutsattningen att dom gor installationen klart att anvanda for jag ar delvis handikappad och klara inte detta sjalva.

Vill eller kan dom inte gora det sjalva sa kanske dom har nagon i narheten som kan utfora installation, vem vet.

Tack for tipset.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Dennis,

Hur kan jag tacka nej till sant forslag;). Dennis i vilket fall som helst vill jag vanta pa svar fran foretaget i Arlov. Star ditt erbjudande fortfarande sa sjalvklart att jag kommer upp till Vaxjo det kan bli mycket trevlig att traffa min forsta HBK medlem :D. Eftersom tanten inte kan fa ledigt fran kneget blir det att jag bilar upp ensam.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Dennis,

Du har HKB 870 och jag HKB 813 det ar bara ett par dagar emellan sa vi ar bagge relative nya. Vet ej hur du upplever forumet men jag storm trivs.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Dennis,

Sjalvklart skulle vara jatte kul, ar nyfiken vad det foretag i Arlov kommer att svara i morgon (ifall dom svarar) ifall dom kan gora installationen eller inte. Enligt sina egna beskrivningar pa websiten tag det bara 30-60 minuter sa egentligen skulle det inte vara nagon problem ifall dom har tillrackligt med arbetskraft.
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Hej. Belgien 1

Anledningen till att jag tog bort armstöden var att det var trångt att passera mellan stolarna.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Roger E,

Jo, jag misstankte nagot sadant.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nya - begagnade forarstolar

Hejsan Dennis 55,

Har talat med Mats en av armstod delagare i Arlov och han var villiga att gora ett undantag och installera armstodet at mig :D mandagen 071112 klockan 08:30.

Installationen kommer att tag ca 3,5 timmar sedan ar det fritt fram for mig att komma en svang forbi Vaxjo ifall det passar for dig annars kommer du inte att se HBK 813 sa ofta ;) . Fran Vaxjo ska jag sedan vidare till Molndal (Goteborg) och halsa pa min grabb och vidare Norrover.
 
Toppen