• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny test av mobiler

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: Ny test av mobiler

Lite synd att de sorterar utifrån GSM900.
Tittar man på 1800 MHz, så är iPhone 5s i en helt egen klass med -88 dBm. Ingen annan har under -95 dBm...
Jag tycker mest det visar att det är svårt att göra bra antenner som klarar flera olika frekvensband. Olyckligt att de sorterar på 900 MHz, de flesta är nog intresserade av 3G och 4G.... i varje fall jag, då jag ringer väldigt sällan utan använder data betydligt mer. Men jag kanske är unik :)

Jes och Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
9283
Medlemskap
2025

-88,3 är sämst
se ranking på GSM 900, -98,8 är bättra än -98,1
"The smaller the
value, i.e. the more negative number, the smaller the signal required for a satisfying connection, and therefore the better the phone.

Mvh Jes

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Det var inte det jag skrev. De sorterar enbart på GSM900. Kolla de högre frekvensernas värden, så ser du vad jag menar.

Edit: Ja, du har nog rätt, jag som läste fel.

Senast ändrad:
Toppen