• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny skrivare?

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ny skrivare?

Det finnes på nettet en oppskrift på hvordan en kan få i gang igjen en skriver med den feilen. Det som har skjedd er at en teller i firmware har funnet at nå er mottaket for avfall etter rensingen muligens fullt. Telleren kan justeres og mottaket kan tømmes, men Canon vil selge ny skriver i stedet. Den andre standardfeilen som er vanskeligere å fikse er at strømforyningen legger av.

Begge deler ble omtalt i et TV program for en tid tilbake uten at Canon ble nevnt direkte, programmet var om designet levetid på pryler.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Ny skrivare?

Jo Knut, jag såg också detta programmet. Och visst ligger det mycket i att tillverkarna hellre vill sälja en ny skrivare.

Jag har försökt med de tips som finns på nätet, utan att lyckas. Tvättade den i min finaste sprit :p:, men ingen förändring av rändernas utseende.

Det finns nya skrivarhuvuden på nätet men svårt att få pris, och jag tror inte att det är lönt att ersätta skrivarhuvudet, då resten av maskinen har gått en hel del.

Det får nog bli en ny till sist! :cool:

Hälsar
Kåre
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.271
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ny skrivare?

Vilken storlek på utskrifter är du ute efter? Jag har haft en liten Epson R2400 A3+ som jag gjort fina utskrifter med men har nu bytt till en större Epson. Helt otroliga resultat tycker jag.

Kolla på www.fotosidan.se. Där finns en: Annonsmarknad - Säljes - Epson Stylus Pro 9600 Storförmatsskrivare - Fotosidan med skrivbredd 110cm och pris 4000:-

Eller en något mindre: Annonsmarknad - Säljes - A1-skrivare Epson Stylus PRO 7600 - Fotosidan för 6900:-. Denna säljs av en gosse som jag köpte min nuvarande Epson 4880 av för lite drygt ett år sedan. Mycket nöjd med den trots att jag bara gav (xxxx:) jättelite ;) för den.

Eftersom dessa stora skrivare använder färgpatroner på 220ml så blir de relativt billiga i drift och tycks vara driftsäkra. Min har som längst stått oanvänd i nästan två månader och det var bara att skriva ut utan mankemang. Jag bytte färgpatron en gång mitt under utskrift. Skrivaren stannade, jag bytte den aktuella patronen och därefter fortsatte utskriften utan att det gick att upptäcka var bytet skett (jag mätte upp var skrivaren var när det skedde). Bra när det är stora utskrifter och dyrt papper.
 
Toppen