• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny produkt för att hitta trådlösa nät

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Cisco har lanserat en kombinerad "nätsökare" och USB-dongle för trådlöst internet.
Den kan scanna omgivningen och listar alla nät som hittas och om de är öppna eller inte.
Man behöver alltså inte starta datorn. Hittar man ett öppet nätverk kan man köra via sitt inbyggda nätverkskort i datorn alternativt ansluta den här manicken och köra via den.
Bifogar datablad i PDF
/Nisse

Visa bilaga wusbf54g.pdf
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Ny produkt för att hitta trådlösa nät

Och jag har sett en T-shirt med inbyggd mottagare(?), som börjar lysa när man är i närheten av ett trådlöst nätverk!

Var förslag på julklapp till svärsonen som letar datafel på Systembolagets hk och gillar personliga tröjor, he he!

/elisabeth
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Ny produkt för att hitta trådlösa nät

Fungerar den och var får man tag i denna nya innovation.

Jaktfalken
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Ny produkt för att hitta trådlösa nät

Nu läste jag nog lite för snabbt. Kopplade ihop T-shirt med Systmet och det blev T-Röd:wub:.
KjellCo har ett sånt USB Hotspot-finder 399:-
 
F

F.d. 8517

Guest
Sv: Ny produkt för att hitta trådlösa nät

Min lilla HP ipaq. gör det jobbet helt ok. o alla som har tel med w.lan har ju oxo de som behövs..
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny produkt för att hitta trådlösa nät

De flesta moderna mobiltelefoner kan ställas för att skanna w-lan. Där ser man också om det är öppet eller låst.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Ny produkt för att hitta trådlösa nät

Både min mobil en Sony Ericson P1 och min bärbara dator talar om när det finns trådlösa nätverk i närheten, signalstyrka och om nätverken är öppna eller låsta, denna programvara finns väl inbygt i de produkter med nätverkskort för trådlös uppkoppling.
 
Toppen