• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Ny plåtis: hittat mystisk panel o högtalare...

T68

HBK Medlem
Inlägg
870
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej!
Behöver lite detektivhjälp med vår nya Pössl 2win från 2012.

Börjar få hyfsad koll på de flesta prylarna, grunkorna och mojängerna.
Men två saker har jag ingen aning vad de är och om de hör ihop.

I taket ovanför sängen sitter en liten avlång panel med vad som verkar vara en display (bild1). Den lyser inte, varken på tändningen eller bo-ström, och det verkar inte gå att trycka igång den på något sätt.

På ena bakre dörrstolpen sitter en lite högtalare (?) (bild2). Den har en skjutknapp med lägena av - låg - hög. Inget liv i den heller så vitt jag kan se.

Någon mer erfaren husbilare som känner igen de här grejerna?

Bild 1
IMG_20190525_120501.jpg

Bild 2
IMG_20190525_120533.jpg

Tack för hjälpen på förhand!
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
870
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Och vinnaren är... 2436!

Japp det är en back-radar!
Har glott i sidospeglarna och på backkameran de få gånger jag hittills backat med åbäket och inte sett att den lilla displayen tänts när man lagt i backen.

Ngn tidigare ägare måste ha tyckt att det var för bökigt att dra fram kabeln till displayen till instrumentbrädan och helt enkelt fäst den där bak i taket så att den syns i backspegeln och om man kollar över axeln.

Och nu när jag slagit på högtalaren så piper det också :).

Kan bli ett kommande projekt att ordna så att radardisplayen hamnar vid backkameran på instrumentbrädan.

Tack för hjälpen med att lösa det här "mysteriet"!
 
Toppen