• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny medlem. Skall till Spanien i januari.

Krister 820

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
820
Medlemskap
2024
Sitter här för första gången och skriver. Jag, min fru och våra två hundar planerar att åka till Spanien efter jul och stanna 3-4 månader. Är det någon som har nåt bra tips om bra och billig camping nere på solkusten. Brukar ni ladda mat i Sverige eller efter resan eller nere i Spanien? Vore trevligt om någon ville delge oss av sina erfarenheter.

Senast ändrad:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Ny medlem. Skall till Spanien i januari.

Hej och välkomna!
Har tyvärr ingen erfarenhet av ert resmål men skulle gärna byta med er.
Har däremot varit ner till Italien några gånger med husvagnen.
Att ladda med mat här hemma verkar lite häftigt, om det inte är saker som man MÅSTE ha med sig.
Nog bättre att köpa efterhand. Tycker vi.
Ha det.
/Thomas & Lena

F

F.d. 4972

Guest

Hej på ER! Det finns mat i spanien så det räcker till er också.
Skämt åsido mammas köttbullar eller lite matjesill och lite kalles till äggen är inte alls dumt att ta med.
Har man glutenproblem bör man även tänka på det. Det finns en hel del glutenfria produkter i SP men man skall ju hitta de också.
Betr camping osv titta på mina tidigare inlägg så finner du länkar som du kan gå vidare på.
Vid Almeria (Costa Tropcal) finns fina naturparker att besöka. Vi har bla campat i tror att det heter San Jose eller nåt, ligger långt ut på udden nordöst om almeria. billigt och mysigt, Camping Roquetas i Roquetas del mar är inte heller så dum. **CAMPING*ROQUETAS - ROQUETAS DE MAR (ALMERIA) ANDALUCIA-España. Equipamiento y Servicios. Lista de precios. De flesta campingar har bra klass till vettig peng. Camping Cactus vid Motril är bra Camping Don Cactus
Hoppas ni får en trevlig resa.
/Lars

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Solkusten har en bra camping. Den heter Marbella Playa och ligger vid havet. Har bekanta som vintercampat där och var nöjda.
Anne-Louise

Lena & Jan

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2025

Vi åker till Spanien i okt och stannar till våren. Gäller att komma iväg i god tid så man ej blir överaskad av snöoväder i bergen!
Det blir först Moseldalen o lite andra resmål innan vi slår oss till ro för övervintring på en trevlig campingplats antingen i närheten av Benidorm/Alicante/Malaga. Se länk nedan vi haft mkt nytta av.

Camping Fuengirola Fuengirola caravan & camping sites Malaga. Malaga Costa del Sol Directory

Tänker inte bunkra upp med svensk mat, för kylen/frysen måste stängas av på färje-överfarterna!

Kanske vi ses/Lena & Jan-Erik
:yes: :)

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Menar du färjorna över Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarten, är överfarten ca 20 min resp 45 min så temperaturen hinner inte stiga märkbart om kylskåpet är avstängt under överfarten.

F

F.d. 28145

Guest

Kolla att campingarna är öppna över vintern och att ni får ta med er djur. Han ni vaccinerat hundarna och skaffat pass?

Campingen inne i byn San José är vinterstängd.

En camping i Fuengirola tar inte emot djur. Vet inte vad just den heter, men där kom jag inte in med mina katter.

Kolla priserna innan ni "flyttar in" på en camping. Mycket bra priser om man stannar mer än en månad. Om det bara blir nån natt kan priset på vissa campingar avskräcka.

Varför inte fricampa bland alla husbilar som ställer sej ofta på sköna platser efter kusten runt hela Iberiska halvön? Och det är MÅNGA. Vi blir 3 bilar i följe, när vi kommer ner runt 19/9.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen