• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny medlem o husbilägare

Tommy Moniqa

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
9218
Medlemskap
2024
Jag tycker det är trevligt när vi husbil kompisar hälsar på varandra,men när man åker efter kusterna kan jag förstå att många avstår( även jag gör det)för då får man aldrig hålla i räatten men när vi åker dom mindre vägarna inåt landet är det helt okej och där hälsar dom flesta
 
F

Fd.47585

Guest
Anta dig för lastbilssymbolen på dieselpumpen. Det sprutar ut. Det är skillnad på att tanka ett antal hundratal liter i en lastbil och 50-60 i en husbil.
EssoJ

Skiljer på halv- och helintegrerade, vi har en halvintegrerad på Fiat Ducato -13 och tankar alltid med lastbilssymbolen (när den finns). Har gjort så nu i drygt 5000mil utan några problem alls. Helintegrerade har ju inte originalröret ned i tanken så DÄR skall man nog akta sig noga, men för oss med tanklocket precis bakom förardörren verkar det fungera utan problem. Varför stå 2-3 ggr längre och tanka om man kan slippa?
Är du osäker om det fungerar på din bil, prova och tryck inte "full gas" utan börja och smyga OCH stå lite på sidan om ifall det skulle stänka så du inte får på dig. Så testade jag och kom på att det aldrig stänkte, även autostoppet fungerar som det skall.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Jag vinkar gärna, till ALLA, men män i helintegrerade husbilar vinkar sällan tillbaka! :msn_weird:

Nja, delvis för det är ofta svårt och se om helintegrerade vinkar tbax.

Det är en en sjukt stor skillnad på hur folk hälsar med vår nya husbil jämfört mot den gamla, den gamla tyckte dom nog var någonting katten släpat in så den låssas dom inte se.
Samma sak hände ofta om man kom in på en ställplats, då upplevde man att folk vände ryggen till med den gamla husbilen, nu söker dom ögonkontakt och hälsar när man har parkerat och dessutom kommer dom fram för en pratstund. Det är iallafall galet stor skillnad, rätt tragiskt att folk är så ytliga.

Som om man skulle vara finare för att man kommer med något nytt, den gamla husbilen kostade 275 000kr och betalades kontant, den nya tog vi på avbetalning dom sista 30% under 5 år.

Jaja, jag vinkar därför med STÖRRE glädje till dom gamla än dom nya husbilarna, även om jag vinkar till allihopa.:)
 

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Vår första husbil var en begagnad helintegrerad Niesmann Arto.
Jag hälsade vilt på alla och upplevde inte att man inte såg mina hälsningar.
 
B

Besitosdevonrex

Guest
Jag hälsar alltid jag ser och möter en annan husbil! Min fru pikar mig alltid för det och påpekar gärna om att mötande inte hälsar. :)
Jag kommer att hälsa så länge jag kör:mcride:

@Benny56 kul med en till hojåkare! Jag blir numera lite förvirrad emellanåt och hälsar på husbilar när jag kör mc och vice versa. Kör jag bil råkar jag också hälsa titt som tätt. Sambon som oftast är med får sig ofta ett skratt åt detta. Säg att jag inte är ensam ;)
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Kör hoj och hälsar på alla 2-hjulningar (vespa, scooter, chopper, grussprättare, racer, mc-polis, you-name-it).

Har tagit beteendet med mig och hälsar på alla husbilar jag hinner/ser, utan undantag. Körde förut en äldre/billigare bil (240 kkr). Kör idag en bil som kostar 5-6ggr dessa pengar. Men gör ingen skillnad på vilka jag hälsar på eller när.
 
Toppen