• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny klädsel

F

F.d. 53149

Guest
Sv: Ny klädsel

Noynoy, hur gör du med knapparna i ryggdynorna. Vågar inte sätta igång
med våra dynor innan jag vet riktigt säkert hur och med vad jag ska göra.
Har du bra tips om tygköp också?

/mariarne

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2025

Hej!
Knapparna går att få i med lång nål , 2 personer och mycket tålamod. Googlade på nätet för att få lite hum om hur.
Tyg letade jag på tygaffärer hemmavid. Jag handlade på Tyggrottan i Haninge. De har ett stort utbud på möbeltyg. De klädde om knappar till mej i butiken.
Kom ihåg att tygdelarna ska bli mindre än kuddarna för att sitta fint. Jag sprättade isär det gamla tyget och klippte nytt efter dom.
Lycka till!
/noynoy

Noynoy, hur gör du med knapparna i ryggdynorna. Vågar inte sätta igång
med våra dynor innan jag vet riktigt säkert hur och med vad jag ska göra.
Har du bra tips om tygköp också?

/mariarne

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2025

Nya gardiner:

222396_10150204232737521_520782520_6755737_2951824_n.jpg

Nytt myggnät till dörrn.. Gubbens idé. De man köper färdiga är så tråkiga; typ grå..
222396_10150204232742521_520782520_6755738_3357350_n.jpg

Senast ändrad:

RiRos

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2025

Snyggt. Tips! Fritsla tyglager har en hel del bra och fina, samt ganska billiga tyger för att klä om möbler. Har själv köpt mkt tyg där för omklädsel av möbler.
Rigmor

F

F.d. 25366

Guest

Blev verkligen snyggt med den nya klädseln! Duktiga ni är!

Man får verkligen fundera hur de tänker när de bestämmer klädseln i Hb;n??? Jag nobbade flera (begagnade) Hb;n när vi letade bil för att det var så himla gräslig klädsel, men förstod efter ett tag att det inte går att göra så, så vi hade bestämt oss för en bil med gräslig klädsel och tänkte att jag klär om dynorna i den till en mer behagligare och lugn färg och vi åkte hem för att återvända nästa dag för att skriva på alla papper men väl hemma så funderade och funderade jag och till slut kom jag fram till att jag klarar inte av att se det brokiga gräsliga tyget så vi köpte inte den Hb;n! Jaha, då var det bara ut och leta igen och hittade den lilla, lilla "Jointen" med ett blått, nästan enfärgat tyg och himla fräscht dessutom!

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2025

Vår lösning på skoställ vid dörren...

Bilagor

• 12.jpg
    12.jpg
    69,4 KB · Visningar: 7

Bilgrun

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2025

Så smart! Vet inte om det skulle funka i vår bil - men bra lösning i alla fall.
Skohälsning från Bilgrun

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2025

Det är möbeltyg. Jag klädde även om sittgruppen i samma tyg. Tyggrottan i Haninge..
/Noynoy

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025

Det är möbeltyg. Jag klädde även om sittgruppen i samma tyg. Tyggrottan i Haninge..
/Noynoy

hej lite gammal tråd men ville fråga angående valet av tyg - kan man använda vanligt tyg eller måste man använda speciellt tyg med tanke på fukt och mögel?

Toppen