• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny köksfläkt

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag startade ju tråden "kolla din husbil" & berättade om fukt som orsakats av en idiotkonstruktion av köksfläkten. Som bilen är byggd så går det inte att fixa till problemet utan att ta upp ett nytt hål 100 mm i diameter i väggen vilket jag vill undvika. Lösningen blev Dometic CK2000 Produkter - Dometic.
Det har skrivits både bra & dåligt om denna produkt så jag blir lite av en försökskanin. Den köksfläkten jag hade fungerade inte så detta är enda alternativet om jag skall ha en köksfläkt eftersom jag inte vill göra ett nytt hål i bodelen. Problemet kan bli vattenångan men det ger sig. Tilläggas kan att det billigaste priset jag kunde hitta var hos Byggplast & båtdelar BÃ¥ttillbehör | BÃ¥tägarnas Webbplats. Om man inte vill köpa den på plats så kan man köpa den genom deras ombud. Jag köpte min hos Westerbergs Marin i Trollhättan. Ombudet i Mellerud (Fritzen)s lade på 395:- i frakt. Det gjorde inte Westerbergs, där var det katalogpriset 2195:- som gällde. Om det är någon mer där ute i rymden som funderar på en CK2000 är det bara att höra av sig.

Bennie
 
Toppen