• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny husbil ?

• Startad av Startad av F.d. 24650
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 24650

Guest
Är på väg att införskaffa en husbil , men kan inget om sådana , finns det fallgropar och i så var ? Finns det någon checklista ?
Har fått vittring på en Fiat Euro Mobil 742 EBF 2004 modell för ett pris om 490000 , tycker det låter mycket
.har tittat på nätet , men inte funnit någon EBF bara EB är det någon som vet skillnaden ?
Vet någon något om den, har läst på nätet att före 2007 så hade dom trä i konstruktionen .
Är det fuktproblem med denna konstruktion eller ?Enligt nuvarande ägare har den varit i garaget med pressening
94 kw ca 125hk är det nog för denna tunga vagn .
Alla kommentarer och tips mottages med varmt hjärta .

Sv: Ny husbil ?

Tack lenmar

Den som du aviserade har visst en större sidodörr i sidan bak och det är inte helt fel , men framsätena är modernare i 2004 med armstöd.
Har tittat på den som jag fått vittring på . Inte fel storlek och inredning , passar frugan . Men lite för mycket pengar .
Har fått nys om en annan men 5000 mil för ungefär 400 000 det är bättre ,
samt lite annan inredning men i stort samma bil :)
Jag var mest ute efter tips om var man letar fel och brister inför köp. ingenting är perfekt .

MVH grön

Sv: Ny husbil ?

Köper du i Tyskland så kräv en total DEKRA besiktning av säljaren. På både bil och bodel.

Tillbaka
Toppen