• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny Dator?

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025
Hjälp!
Laptop inköpt 2005 vill inte vara med längre.

Använder den när jag beställer varor.
Går ej med paddan eftersom den ej stöder Flash 6 Player.

Scannrar även dokument som ska skrivas
ut eller sändas med epost.

Vad ska man välja i denna djungeln?

Fam Pettsson/Malin

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Dator?

Finns det fortfarande beställningssidor som använder Flash?

Jag själv har beställt varor på både utländska och inhemska sidor men aldrig stött på Flash som är på utdöende sedan länge.

F

F.d. 4220

Guest

För det ändamålet kan di välja i stort sett vilken dator som helst. Jag hade valt en 14-15 tummare (för vikten) från ca 5000kr och uppåt. Alla fabrikat har både budgetvarianter och sådana av högre kvalité. Du väljer själv vilken nivå du vill gå på.
Personligen hade jag undvikit Packard-Bell, för den är vanligen vekt byggd. Men HP, Lenovo, Samsung, Sony etc har alla prisvärda alternativ.

Skriv ner vilka vad du anser viktigast, som anslutningar typ av tangentbord mm. Och välj sedan en som har det du behöver...

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Mina senaste laptop har haft bakgrundsbelyst tangenbord, det kommer jag adrig att kunna vara utan längre...
Man kan sitta framför TV:n och "se vad man trycker på" utan problem. För normal användning räcker prestanda på det mesta som säljs från 5000 kr och uppåt. Viktigt bara att det finns HDMI för att koppla till TV:n.
/Bertil

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025

Tack för era svar.
Tycker att 5000kr låter lite dyrt när man inte har så stor
andvändning av en dator.

Använder IPaden till allt annat. Har även Appel tv.

Fam Pettsson/Malin

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Gå inn på Netonet, Komplett, Siba, Dustin og Elgiganten og se hva de dumper i øyeblikket. Ikke uvanlig å finne enkelt eksemplarer med halv pris, det er gjerne modeller som kom for 6 mnd til ett år siden og som er i ferd med å byttes ut. Forrige laptop jeg hadde var en toppmodell fra HP som jeg plukket opp til under halv pris. den jeg har nå er en Acer W700 full HD plate med tastatur - kjøpt som B-vare for litt over 3000 :D. Nesten samme spec som en Microsoft Surface PRO 64. Med litt flaks finner du en Surface PRO av første release til meget hyggelig pris.

Toppen