• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny dator/datorer och så Windows 11 ver. 4

Är det inte läge att så smått ändå försöka konvertera till ett öppet filformat? LibreOffice ska visst kunna läsa .pub-filer...

På teknikfronten.se
Är det inte läge att så smått ändå försöka konvertera till ett öppet filformat? LibreOffice ska visst kunna läsa .pub-filer...
Inte med bilder på rätt plats. Har provat alla förslag.

Jag håller med. LibreOffice fungerar utomordentligt som ersättning till Ms Office. Och om man inte behöver specifika program som bara går under Windows så har nu även Linux nåt en nivå som användarmässigt kan fungera som ersättare.
Öppna program har också den fördelen att inte samla på sig användarnas information. Varför är nu de flesta molnlagringarna gratis? Och Microsofts Onedrive har dessutom kopplingen som default som fodrar kunskap för att stänga av.

Skaffade nylige en Rasberry Pi 500 (som är inbyggt i tangentbordet, (som under 70/80 talet) och som kostar lite drygt 1.500:-. Startar upp direkt med ett windowsliknade fönster. Den gamla monitorn kan användas.

Så det går att komma undan utan att bli rånad om man endast behöver datorn för vardagsändamål.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen