• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny bilstereo

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Vi behöver en extra bilstereo vid bakre bädden i vår alkovbil ( Dethleffs A7071)
-fjärrkontrollen till stereon på bilens instr.panel "når"nämligen inte fram när man ligger
i bakre sängen ( och man blir ju klarvaken når man på kvällen måste gå upp för att stänga av radion!)

Såg för ngn tid sedan att det finns bilradio med inbyggd DVD och som tllbehör(?) 2 st
trådlösa DVD-skärmar. Man kunde tydligen titta på DVD samtidigt som man lyssnar på
bilradion.

Nu har jag förstås glömt var jag läste detta och behöver ha hjälp och kanske det finns ngn som har mer kuskap i ämnet ????

Hälsn
Lasse W
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Ny bilstereo

Hade samma problem så jag köpte en bilradio med cd-spelare på Clas Ohlson (art-nr 38-2452) för en månad sedan och monterade in ovanför sängarna så nu har vi närma till Ring så spelar vi mm.

Priset var 595 kronor (prissänkt 100:- då) och det medföljde en kanonbra fjärrkontroll, snabb samt lång räckvidd och sifferknappar för stationsväljning. Radion har löstagbar stöldfront.

Hälsn Roger
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Ny bilstereo

Testa om det kanske räcker med nya batterier i fjärrkontrollen.
Mvh Peter
 

nasman

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
3412
Medlemskap
2024
Sv: Ny bilstereo

Har precis köpt och monterat en Ädelsten D-4508. En bilstereo med fjärrkontroll och inbyggd 5" skärm i fronten, pekskärm, alltså att man göra alla inställningar genom att peka på skärmen. Köpte till en trådlös kamera som backkamera som funkar perfekt med stereon som TV. Har även kopplat den till TV:n så att jag kan köra DVD och se både på stereon och på den andra tv:n.

Köpt från parabolnet HB för 1699:-
Funkar kanon
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Ny bilstereo

Finns det ingen sånn mackapär som man har hemma som förflyttar fjärrkontrollen via ir från ett rum till ett annat .Köpte en audivox med en skärm i radion samt en flyttbar skärm och backkamera ,inga problem stänger av från sängen inga problem men inget får vara ivägen inte ens gardinen framme
 
Toppen