• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny (begagnad) husbil

Nissagubben

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
32566
Medlemskap
2024
Hej gott folk
Då blev vi med husbil mycket nytt att lära sig när man kommer från en Cabby husvagn.
Någon som vet vad knapp 1 och 2 är?
Mvh Carina och Sören
 

Bilagor

  • received_511482130064829.jpeg
    received_511482130064829.jpeg
    215,5 KB · Visningar: 99
  • IMG_20210720_193656.jpg
    IMG_20210720_193656.jpg
    2,2 MB · Visningar: 101

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.727
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Och om det är knapparna I och II så kanske det är så kallade AUX-knappar där man kan koppla in extra utrustning t.ex golvvärme eller en elslinga för att förhindra att gråvattentanken fryser
 

Nissagubben

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
32566
Medlemskap
2024
Och om det är knapparna I och II så kanske det är så kallade AUX-knappar där man kan koppla in extra utrustning t.ex golvvärme eller en elslinga för att förhindra att gråvattentanken fryser
Ja, det är dem knapparna jag menade. Blir att kolla upp allt efterhand. Samma med värmaren. Går tydligen bara på gasol. Dessutom sitter det norska gasflaskor i den, men kanske bättre att fylla dem än att byta.
Och om det är knapparna I och II så kanske det är så kallade AUX-knappar där man kan koppla in extra utrustning t.ex golvvärme eller en elslinga för att förhindra att gråvattentanken fryser
Ja, det var dem knapparna jag menade. Blir att kolla upp allt efterhand. Samma med värmen, går tydligen bara på gasol. Dessutom är det norska gasflaskor, men det är kanske bättre att fylla dem än att byta.
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
När det gäller gasolen så byt slangarna snarast. Kör sedan slut på dr norska tuberna. Byt sedan regulatorn och byt de norska tuberna mot Svenska
Du kan byta tuberna på en AGA¨depot och det kostar inget mer än gasolen. Jag har vid ett tillfälle bytt en norsk tub mot en Svensk.
Lasse
 
Toppen