• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu rör vi på oss igen äntligen!

hej på er ! idag har vi haft en fantastisk dag i isla plana med härlig värmande sol och vindstilla ! vad kunde då passa bättre än att testa poolen temp visserligen 26 gr och saltvatten ! vilken underbar känsla hola ! så inomhuspoolen får vänta med besök till sämre väder ! härligt med nytt år nu går vi mot ljusare tider varje dag kan det bli bättre ?

hej på er ! folk frågar hur man får tiden att gå i spanien eller på tur med hb ? idag steg vi upp 08.00 när klockan ringde ! toalettbesök och göra frukost ! äta frukost diska nya toabesök ,göra klar hb för avfärd med allt vad det innebär så man inte får nåt i huvet typ tomflaska ell liknande föremål ? nåväl vi var klara för avfärd 09.30 lämnade isla plana tog oss över bergen på serpentinvägarna ner på andra sidan och vips var vi i cartagena ! här skulle vi tanka gasol vilket vi gjorde 6.45 euro/ per lit smidigt med utvändig påfyllning ! när det var klart satte vi kurs mot mazarron för att handla på lidl ! handla lasta bilen o iväg igen ! hej va det går ! tillbaka i isla plana 12.15 fram med termos dags för en fika med smörgås och nyköpt kaffebröd mums ! nu kl 12.50 dags rusa till frisören som fixar till en vårfrissa och plockar mig på 10 euro ! känner hur stålarna rinner iväg idag ? skyndar mig hem kopplar ifrån kabeln till hb förbereder för avfärd igen puh ! nu rullar 200 m nerför backen in på tvättplattan för att tvätta hb ! spraya fälgar,spola bort all smuts upp på taket spola mer sen tvätta upp o ner från taket o till slut skölja bort allt shampo ! sen ska det torkas o fejas ! kl. 15.00 tillbaka till platsen koppla kabel osv ! pusta ut en stund sen dags börja med middagen men först en gin o tonic den har jag banne mig gjort mig förtjänt av ! så vem påstår att vårat liv är så glassigt ?

hej på er ! igår cyklade vi till la azohia där det finns en parkering för hb och där var nog ca 75-100 hb ! på los madriles är det ont om platser men rör på sig kanske 4-5 platser varje dag ! vädret strålande sol vindstilla och ca 16 gr på nattten går det ner mot 8-9 gr ! idag var det bad i poolen och senare på em kunde vi dinera ute i det fina vädret !

hej på er ! idag kan jag rapportera om en kall vind och ca 12-13 gr inte mycket att komma med kallt som attan ! ikväll är det underhållning gamla godingar från 60-talet i baren på los madriles det ser vi fram emot ! så hoppas vi på lite varmare väder imorg ? finns platser kvar här men inte många ?

hej på er ! inte så mycket att rapportera om från denna delen av costa del sol ! vädret hyfsat varmt och vindstilla lite molnigt idag men helt ok ! åker några bilar varje dag men tar ett par tim så är det fullt igen ! livet ganska behagligt slipper ju allt tjafs därhemma vem som ska göra vad av vem ? jag pratar om politiken så inga missförstånd här ? sköt om er därute !

hej på er ! idag tog vi bussen över bergen till cartagena 9.80 euro för två pers tur o retur som hittat ! ingen pensionärsrabatt ! min klocka hade gått sönder något lossnat från urtavlan så sekundvisaren hängde sig ibland och blev stående ? tänkte att kanske fanns nån billig klocka att handla som rolex ell likn ? till slut hittade vi en urmakare på en sidogata förklarade mitt problem på knagglig svenska ? han ville inte sälja nån ny klocka till mej utan sa gå och ta ett glas vin och ät lite tapas så ska jag se vad jag kan göra ? efter ett par glas vin och god tapas återvände vi till urmakaren ! han smålog när vi kom in gick och hämtade klockan och ser man på han hade lagat klockan ! kostnad 4 euro men han fick 5 för god service och trevligt bemötande ! sen blev det en promenad i hamnen i det fina vädret innan vi åkte med bussen tillbaka till isla plana ! vilken härlig dag ! vilket härligt land ! vilka trevliga människor det finns ! hola

Tillbaka
Toppen