• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu MÅSTE jag välja!

F

F.d. 1997

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Tyvärr bruger siri meget data :( 11 gange pr. Dag i en måned =20MB
En enkel jämförelse:
11 x 30=330ggr/månad -> 20000kB/330ggr=60kB/ggr, detta motsvarar ungefär 10gånger mer data än vad appen Vlingo förbrukar, vilket är 5-7kB/ggr.

(Vlingo har funnits i 1,5år och är en Siri-liknande funktion. Finns för flera olika operativsystem t.ex. Symbian, Android, iOS m.fl. Vlingo stöttar tyvärr inte de nordiska språken)
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Så här efter några veckor med iPhone, måste jag säga att jag är väldigt, väldigt nöjd!
Appen "kartor" som följer med har redan hunnit hjälpa mig i jobbet.
Det finns en och annan adress som jag inte känner till direkt i huvudet. I synnerhet nya och såna som aldrig har haft tidning. Vi kör även lite post numera.
Fick en sån förra veckan. Ellanäs? Hmmm? Inte en aning! Trodde faktiskt inte att "luren" skulle hitta den men jo, jo, men! Visst gjorde den det!

Hoppas bara att glaset håller även i framtiden! Det är väl det enda orosmolnet som jag ser det i dagsläget.

Däremot får jag inte riktigt kläm på min handsfree. I förra telefonen kopplade den upp sig väldigt smidigt. Efter ett par signaler öppnade den när någon ringde utan att jag behövde göra något alls.
Här verkar det som att jag måste välja vilken utgång jag vill ha samtalet i: högtalare, handsfree eller telefon. Likadant varje gång det ringer.
Förmodligen någon inställning jag inte har hittat än.
 
Toppen