• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu kostar HVO100 nästan 40% mer än diesel

Med propagandan att äta mindre kött, skulle innebära mindre ”slaktavfall” vilket leder till brist på råvaran och därmed ännu högre pris på HVO100. Det är som att såga den gren man sitter på…

Hur gärna du än vill så är nog uppmaningen att äta mindre kött inte propaganda. Det är nog tyvärr en del av den bittra sanningen.

Sen verkar det osannolikt att "slaktavfall" skulle vara enda sättet att tillverka HVO på? Visst kan den säkert bli dyrare, men att vi sågar av grenen var en konstig slutsats. Jag tror personligen att vi måste minska vår konsumtion på alla sätt vi kan (även åka mindre bil, även HVO-drivna) om klimatet ska "överleva"...?

Med propagandan att äta mindre kött, skulle innebära mindre ”slaktavfall” vilket leder till brist på råvaran och därmed ännu högre pris på HVO100. Det är som att såga den gren man sitter på…

Visa bilaga 242909
Eller så sågar vi redan av den gren vi sitter på genom att vi äter för mycket kött....

Mindre kött innebär att mindre djurfoder behöver odlas vilket frigör odlingsareal som både räcker till att mätta lika många människor plus att odla råvara till HVO.

Mycket trams men kan tänka mej hov100 till dieselvärmaren om jag kunde blir garanterad att inte behöva byta glödstift och sota.

Tillbaka
Toppen