• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu knoppas det

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Nu knoppas det

Jasså han har varit ute och testat nya macrot. Fler bilder vill vi se, gärna ännu närmre.

/Inge.
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Nu knoppas det

Vacker bild!
Sätt gula blommor, så slipper du rådjuren, men hur kul är det att bara ha en färg när du har så fin färg på tulpanerna.
/Bosse
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Nu knoppas det

Nog är väl våren sen i år? Kallt och blåsigt men idag kändes det trots allt lite ljummet i solen. Det blev ett par bilder i trädgården.

Först en syrénknopp som antagligen är fullt utsprucken om någon dryg vecka.

20080423-011_crop_frame.jpg



Sedan ett litet Parasollblad som stuckit upp sitt första blad ovan marken. Om en månad är bladet stort som en gammaldags LP-skiva.

20080423-020_crop_frame.jpg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Nu knoppas det

Du har verkligen lyckats få med fyra olika stadier på utslagning av tulpanknopp på den översta bilden!

Det skiljer en del. Här har vi bara en tulpan som börjar få färg. Resten är gröna. Tveksamt om den röda slår ut i morgon, kanske på torsdag. Solen gassar ner från en molnfri himmel men temperaturen är inte den bästa. Men det finns hopp!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nu knoppas det

Jag blev så inspirerad av den här tråden så att jag tog med kameran och gick ut, men jag hittade inget särskilt, bara några prästkragar och det kanske inte är så sensationellt så här års, jag vet inte, men här är en i alla fall.

prästkrage 2.jpg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Nu knoppas det

Vi bor nog i en köldhåla för några så fina prästkragar har inte vi. Men vi har en blomsteraffär i grannhuset :rolleyes:.
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Nu knoppas det

Michael, jag tror Jappe har varit i en liknande affär och planterat ut dessa snabbt.
/Bosse
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nu knoppas det

Ja, ja, jag är inte så hemma i botanikens irrgångar! För mig ser det ut som prästkragar. En grannfru påstår nu att det är tusenskönor och inte prästkragar! Hur som helst så tog jag fotot på gräsmattan för en stund sedan och inte i någon blomsteraffär! Humphh grummff! :confused::confused::rolleyes:

Präskrage 3.jpg
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nu knoppas det

Vindruvorna här utanför balkongen kommer snabbt nu! Små klasar ännu, men snart dags att gå ut och plocka dom!

hbkblomma.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nu knoppas det

Syrén är rätt, det är jag säker på! Vitblommande tror jag också är rätt! Din tur Michael!
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Nu knoppas det

Inge,

Snyggt jobbat, fint med gräset i förgrunden på bild 1.
Är det gladpack som gäller på bild 2, för du har väl inte varit inne i Photoshop.

Janne
 
Toppen