• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu har vi köpt vår första husbil!

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Markis beror ju helt på hur bilen används. Vi rör oss ganska mycket och det var inte många gånger under fjolåret markisen användes om ens någon.

Om jag skall ge ett råd så vänta med markis tills ni kommit på om den verkligen behövs.
Hej
Håller helt och hållet med om att om det inte är monterat någon markis så kör ett år först och se om ni saknar den. På vår HB var det en markis monterad när vi köpte den vilket vi tyckte var bra då men det visade sig snart att vi inte hade någon användning av den, efter fyra år hade den bara varit utrullad en gång så när de fyra åren var till ända så monterade jag av markisen och vi har aldrig saknat den.
 

MaJa Pyssling

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
33293
Medlemskap
2024
Hej
Håller helt och hållet med om att om det inte är monterat någon markis så kör ett år först och se om ni saknar den. På vår HB var det en markis monterad när vi köpte den vilket vi tyckte var bra då men det visade sig snart att vi inte hade någon användning av den, efter fyra år hade den bara varit utrullad en gång så när de fyra åren var till ända så monterade jag av markisen och vi har aldrig saknat den.
Där ser man Vi tyckte liksom, självklart ska det vara markis, men vi klarade oss faktiskt utan när vi lånade husbil. Markisen på den var trasig. Så ett hopfällbart parasoll kanske är en idé då denna bil är trängre än den vi lånade och inte som den har en sittgrupp med matbord.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Hej
Håller helt och hållet med om att om det inte är monterat någon markis så kör ett år först och se om ni saknar den. På vår HB var det en markis monterad när vi köpte den vilket vi tyckte var bra då men det visade sig snart att vi inte hade någon användning av den, efter fyra år hade den bara varit utrullad en gång så när de fyra åren var till ända så monterade jag av markisen och vi har aldrig saknat den.
När du nu har monterat av markisen...,
Hur har du gjort för att det utseendemässigt ska se hyfsat ut efter gamla spår av beslag och skruvhål?
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
När du nu har monterat av markisen...,
Hur har du gjort för att det utseendemässigt ska se hyfsat ut efter gamla spår av beslag och skruvhål?
Hej
Jag har inte gjort någonting, fästbeslagen för markisen var två plattor och dem har jag låtit sitta kvar, kanske inte den snyggaste lösningen men jag tyckte det var bättre än att behöva täta borrhål i karossen och oss stör det inte.
 
Toppen