• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu har dom fått sina piller

Faran

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2024
Har nu passerat gränsen frankrike /spanien. Innan vi lämnade frankrike var vi hos veterinär i Carmague som stämplade i vovvarnas pass och gav dom sina piller. Hon hade aldrig hört något så tramsigt förr, att man skulle ge maskmedel innan inresa spanien. Men bara för att det var så tramsigt så gjorde hon det gratis :yes::yes: Inget ont som inte har ngt gott med sig:twitcy:

Birgitta o dom vita pudlarna
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Nu har dom fått sina piller

Är det något nytt.Jag har aldrig hört talas om att man ska avmaska hundarna när man åker från frankrike till spanien. Kunne förstå om det var från spanien till frankrike.
Vad gör ni andra? Undrar Golddigger
 
T

Teddi

Guest
Sv: Nu har dom fått sina piller

hej,,de e faktiskt så,,,ja va i kontakt med spanska ambassaden i stockholm,,

damen där påstod detta,,men,, de kommer nya regler för spanien också den 1-01-2012,,hur de funkar fick ja ingen kläm på,,

men ja vet inte om de var tidigast 48-timmar innan inresa eller senast,,

de kanske birgitta kan svara på?? teddi-V-F:D
 

Faran

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2024
Sv: Nu har dom fått sina piller

Det är så här golddigger; när man ska resa mellan länder så säger jordbruksverket att man måste kolla med resp. lands ambassad vad landet kräver vid inresa. Spanska ambassaden upplyser då om att man måste maska av hundarna med ett bredspektra maskmedel senast 24 timmar innan inresa spanien. Vilket i princip ingen känner till som inte har ringt spanska ambassaden i Stockholm. Jag gjorde ju det så jag har ju måst göra som jag blev tillsagd.:wideeyed:

Birgitta med dom vita pudlarna
 

Faran

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2024
Sv: Nu har dom fått sina piller

alltså jag menar tidigast 24 timmar innan inresa !!!Dom måste alltså kommit in i spanien inom 24 timmar från det dom fått pillrerna
birgitta o vita pudlarna
 
T

Teddi

Guest
Sv: Nu har dom fått sina piller

jättebra birgitta,,de gäller att uppdatera oss va de än må vara,,tack,,
 
Toppen