Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det dom menar gissar jag är att det motsvarar ett 250A bly batteri är att du aldrig kan nyttja de Ah som batteriet anger, tex ett 100 Ah kan du använda ca 1/3 av.Nu har jag läst & priset blev etter värre, 36495:-. Fördelarna skall vara vikten, snabb laddning & att den har en kapacitet som motsvarar 250A vanliga batterier. Den tekniska specifikationen säger dock 130A. Omräknat i Biltemas 95A's AGMbatterier är ca. 20 st. Det är många års användning & trygghet eftersom dom har 4 års garanti.
Jag tycker inte att det höga priset är motiverat av power-packens fördelar. Men det finns säkerligen dom som tycker att så är fallet.
Bennie
Hej. Det GÅR inte att jämföra s.k. vanliga batterier med litium, för fördelarna är så oerhört många. Eza är ett system framtaget för husbil och är därmed också då anpassat för detta användningsområde. Du som kund/användare KAN inte göra fel, för systemet är skyddat mot alla tänkbara händelser. Det är t.o.m. så att laddningen är begränsad till 70A för att sköna bilens generator. Du kan inte ladda för mycket, ej heller ta ut för mycket ström via utgångarna för inverter och bodel. Det fina är att bilens elsystem inte behöver modifieras, för Eza klarar att laddas via original laddare. Om bilen är utrustad med solceller, så kopplas bara regulatorn bort, för detta är inbyggt i Eza. Att diskutera pengar och börja jämföra med att köpa ett antal nya batterier på bilrema, eller för den delen att leta efter elstolpar o betala för detta är för mig som att diskutera äpple o päron, för det är inte relevant i sammanhanget. Antingen vill man satsa på ett underhåll och bekymmersfritt system, eller så lever man kvar i det förflutna. EZA har en livslängd på runt 15år! och som sagts, du som kund kan inte fördärva det. Njut o lev livet
Är det någon som önskar veta mer, eller känner att man vill ha mer info, maila mig på mickerud@gmail.com så svarar jag i mån av tid.
Mvh Michael
Hej. Det GÅR inte att jämföra s.k. vanliga batterier med litium, för fördelarna är så oerhört många. Eza är ett system framtaget för husbil och är därmed också då anpassat för detta användningsområde. Du som kund/användare KAN inte göra fel, för systemet är skyddat mot alla tänkbara händelser. Det är t.o.m. så att laddningen är begränsad till 70A för att sköna bilens generator. Du kan inte ladda för mycket, ej heller ta ut för mycket ström via utgångarna för inverter och bodel. Det fina är att bilens elsystem inte behöver modifieras, för Eza klarar att laddas via original laddare. Om bilen är utrustad med solceller, så kopplas bara regulatorn bort, för detta är inbyggt i Eza. Att diskutera pengar och börja jämföra med att köpa ett antal nya batterier på bilrema, eller för den delen att leta efter elstolpar o betala för detta är för mig som att diskutera äpple o päron, för det är inte relevant i sammanhanget. Antingen vill man satsa på ett underhåll och bekymmersfritt system, eller så lever man kvar i det förflutna. EZA har en livslängd på runt 15år! och som sagts, du som kund kan inte fördärva det. Njut o lev livet
Är det någon som önskar veta mer, eller känner att man vill ha mer info, maila mig på mickerud@gmail.com så svarar jag i mån av tid.
Mvh Michael
Snälla du bred inte på för mycket för att försvara ett vansinnigt pris på produkten, då blir det bara löjligt.
M.v.h. JANKRO.
Solcellsregulatorn är inbyggd så det behövs ingen menar nog försäljarenIfall regulatorn kopplas bort, är det inte då stor risk att den skadas alt. förstörs??
Det är väl så här att står du ute i buskarna och solen lyser med sin frånvaro och strömmen börjar ta slut så skippa elverket och starta bilen en stund så laddar den batterierna med 70 A . Då tar det inte så lång stund innan det finns ström igen.
JOE