• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu bär det iväg söderöver igen.

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Det ska bli härligt kunna skippa långkallingarna om några hundra mil.

Hunden har legat troget och vaktat utanför husbilen när jag började packa idag, ivrig att få följa med. Kompisen vaktar huset medan vi är borta o krattar i trädgården :D

I höstas bokade jag möte med några "husbilssinglar" vid olika tillfällen längs vägen. Det var trevligt träffa andra i samma situation, för en pratstund m lite mat eller fika.

Har alla åkt hem för att möta den nästan obefintliga våren här hemma, eller är det någon som fortfarande befinner sig söderöver? Själv kommer jag "blåsa på" gm Tyskland/Frankrike o sen ta det lite lugnt längs Medelhavet i Spanien med målet Portugal.
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Nu bär det iväg söderöver igen.

Ha en trevlig resa. Roligt att hunden tycker det är kul. Min är inte så överförtjust direkt. Hon vill helst åka personbil. Jag måste hitta på något så att hon tycker det är roligt.
Hälsningar
Lena
 
F

F.d. 14497

Guest
Sv: Nu bär det iväg söderöver igen.

hej Majzzan
Har du vägarna förbi Santa Pola, så kan det bli en fika, jag och Ante är kvar hela tiden dock ej 28/4.till 6/5 då jag gör ett Sverigebesök,

.................................ove och Ante :dog:
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Nu bär det iväg söderöver igen.

Ha en trevlig resa. Roligt att hunden tycker det är kul. Min är inte så överförtjust direkt. Hon vill helst åka personbil. Jag måste hitta på något så att hon tycker det är roligt.
Hälsningar
Lena

Min hund tyckte inte det var så kul i början, eftersom han inte kan se ut då han ligger på golvet under bordet och jag vill inte ha honom på sätet eller i soffan. Men när han kom undefund med att vi åkte till många spännande nya platser där han fick gå ut och nosa så gick det allt bättre. Nu är han väldigt ivrig när vi ska iväg. Har kommit kommit på att han slår sig bäst till ro om vi stannar ganska snart efter starten o han får en extra morgonrastning.

Ps Välkommen till Skåne i helgen! Synd att jag hunnit ge mig iväg då.
Ha det så trevligt på singelträffen!
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Nu bär det iväg söderöver igen.

hej Majzzan
Har du vägarna förbi Santa Pola, så kan det bli en fika, jag och Ante är kvar hela tiden dock ej 28/4.till 6/5 då jag gör ett Sverigebesök,

.................................ove och Ante :dog:

Tackar! Det är inte omöjligt att jag dyker upp. Är det fint väder när jag passerar stannar jag gärna där nån dag :D
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Nu bär det iväg söderöver igen.

I morrn hoppas jag slippa långkallingarna... ;)
 
Toppen