• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu är vi framme i Santa Pola i Spanien

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Vi lämnade Onsala i tisdags och kom fram till Santa Pola idag. På resan genom Tyskland och Frankrike såg vi inte en enda Svensk husbil. När vi kom in i Spanien har vi sett destu fler och många av dom HBKare. På söndag em stannade vi i Peniscola för att frikampa i fiskhamnen som alla har berättat om skall vara en fin plats. Vi la oss vid tiotiden och vid 23,00 bankade det på dörren. Polisen meddelade att vi måste flytta oss omgående för där vi stog skall bara bussar stå! Vi fick flytta oss runt hörnet på huset och där stog vi kvar under natten. Vi stack iväg vid 8 tiden för att slippa fler konfrontationer. På vägen ner mot Santa Pola körde vi om 4 husbilar där en hade HBKmärke. Vi träffade Anita och Jyrkis följe på 9 husbilar på bensinstationen utanför Camping Bahia där vi nu fått en kanonfin plats. Jyrkis följe fortsatte mot Atlantkusten i Portugal. Ikväll gick Kerstin och jag till en Kinarestaurant och käkade middag. I morgon skall vi fixa till allt på platsen för att stanna här i minst 3 månader. Det verkar som Bonzo känner igen sig sen förra året och han trivs redan. En varm hälsning till alla kompisar i Sverige. Sa vi att vi tagit fram shortsen och att det är över 20 grader i vattnet?

Kerstin och Sven-Åke

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Nu är vi framme i Santa Pola i Spanien

Ha det riktigt gott i värmen. Här är det just nu -5.
Calle

F

F.d. 50035

Guest

Härligt! Så ni hade en restid på 5 dagar dit ner?
Shorts låter förträffligt, här är det -7 grader och vi beräknar vara nere om 1½ vecka med våra 2 busar
Kerstin och janne

22941002.jpg

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Har det nu så trevligt på er resa och hoppas du har ett Hjärter sex med dig, Kram på er båda
Kramar från oss Ingmarie & Bernt:twitcy::twitcy:

Senast ändrad:
H

hianders

Guest

Instämmer med föregående, ha en skön tid i värmen!! Här har vi frost på nätterna och det ligger på nollan på dagarna. Ser inte fram mot snöblåst och minusgrader!! Går väl bra kanske bara man vänjer sig vid kylan.

Grabbarna Grus hälar till Bonzo.

Inger & Hasse/hianders & Grabbarna

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Ha det så bra i värmen, det låter skönt.

Vi har i helgen plockat undan shorts m.m, och nu får vi se till att mata fåglarna så de klarar vintern istället.

fåglar 008.JPG

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025

Hej Kerstin o Kjell-Åke!
Låter jätteskönt, man blir lite avis. Skulle ni kunna berätta vad det kostar och hur det ser ut där på campingen. Tack på förhand och ha det så gott.
Elisabeth

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Hej :):)
Vi ligger strax söder om er i La Manga. Vädret är ju fint även här. Vi döremot såg flera svenska husbilar på vägen ner hit. Vi stannar inte så länge som ni utan åker hem om några veckor. Vi skall bara ta vägen över Malaga. Ha det bra.
Mona o Kjelle :spinny::spinny:

F

F.d. 1649

Guest

Hej.
Jag kommer kanske dit i december och kollar om det finns plats.Ganska förmånlig camping bara litet långt till havet,annars så finns det en stor och fin ställplats i Peniscola.
Mvh Jan-E.

Anita & Agne

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
4859
Medlemskap
2026

Låter trevligt. Vad kostar campingplatserna i Spanien och vad ingår. Måste man boka innan? Vi är nybörjare så vi vill veta så mycket som möjligt.
Hälsningar
Anita och Agne

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Man blir ju bara avundsjuk. Kul om Ni ville lägga ut några bilder från campingen. Har planer på att ta oss åt det hållet nästa år.
Håll koll på vätskebalansen!!!!!!!!!!!:)

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Nu har jag tagit reda på priserna på Camping Bahia de Santa Pola:
1 till 5 dagar 22.00 Euro
6 till 10 dagar: 19.60 Euro
11 till 20 dagar: 15.40 Euro
21 till 30 dagar: 13.20 Euro
Mer än 30 dagar: 9.75 Euro
mer än 60 dagar: 8.45 Euro
mer än 90 dagar: 7.95 Euro

Byta spansk P11 kostar 13 Euro i år, 11,50 förra året. Allting har höjts på ett halvår. Kinamaten som kostade 4,75 kostar nu 6,75.

Jag skall försöka lägga in några bilder från idag om det fungerar. Håll tummarna, jag är inget datafreak så jag gör så gott jag kan.

Anita & Agne

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
4859
Medlemskap
2026

Tack! Låter bra detta men är det per person eller bil. Vi har två hundar med också.
Här i Alingsåstrakten är det rent höstväder med regn och blåst hoppas ni har det bättre.
Anita och Agne

F

F.d. 50035

Guest

Tack! Låter bra detta men är det per person eller bil. Vi har två hundar med också.
Här i Alingsåstrakten är det rent höstväder med regn och blåst hoppas ni har det bättre.
Anita och Agne

Bra frågor, det undrar vi med......
Och vad kostar det per hund, vi har 2 st vi med

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Priserna gäller per fordon och 2 personer, hundar kan du ha hur många som helst på denna campingen. På vissa campingar får man inte ha hund med sig.

Nytt försök med bilder, det blev problem igår Jag får inte in bilderna nu heller.

F

F.d. 50158

Guest

stina & janne detta måste vara härligt:wub:

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Bonzo! Nu får du se till att få in bilderna!

Bildinläggningslektion:

Tag en eller flera bilder med kameran!
Tag ut kortet med bilderna ur kameran!
Sätt in kortet i kortläsaren eller direkt i datorn!
Överför bilderna till lämpligt fotoprogram!
Välj de bilder du vill göra oss avundsjuka med!
Redigera bilderna, t.ex minska storleken!

Nu kommer det svåra: :D Placera pekaren och klicka där du vill ha bilden/bilderna i ditt svar på föregående inlägg. Tryck på gemet, sedan på "bläddra" och leta rätt på de bilder du vill använda. Du kan bläddra fram flera bilder efter varandra. Tryck sedan på "ladda upp" och vänta lite! Det kan ta en bra stund beroende på din uppkopplingshastighet. När nerladdningen är klar återgår du till ditt svar, trycker ånyo på gemet och klickar fram bilderna (ex: ) som då hamnar där du har klickat med muspekaren!

Att förhandsgranska inlägget kan vara bra!

Vi kommer ner, GB och jag, före jul om inget oförutsett inträffar, vilket det ju brukar göra. Håll ut till dess!

Jappe

Senast ändrad:
Toppen