• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu är det GRINIGT

F

F.d. 6238

Guest
sa min kompis till mig. Han klagade på hur det blåste och hur det regnade.
Ja, med andra ord, det var inte roligt, sa han.

Men han sa en sak som jag vill berätta för Er.
Han sa att på den "gamla goda tiden" när man lämnade in sin deklaration den 15 feb. ja den dagen skulle man inte glömmaihåg, för den dan, ja det var då det vände.

Vad var det som vände, jo Solen började lysa på ett annat sätt, dagarna blev längre A.S.O. Så mina vänner, misströsta inte för nu blir det bara bättre och bättre.
Så hav tröst, Ta det vackert där ute, så ses vi.

Hls från ett blåsigt Göteborg--- MEN IMORGON BLIR DE BÄTTRE
:singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon::singing-icon:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: Nu är det GRINIGT

Grinigt värre även uppe i norr, d.v.s. i Haparanda.
Snålblåst, ösregn och 2 plusgrader!

Snacka om Norrländsk vinter, vad nu det är i dessa moderna tider!

Men, vi går ju mot ljusare och bättre tider även här.

Ha det gott!

KjellM

F

F.d. 14038

Guest

Snälla Monica och Kurt har ni inte hört väderprognosen för fredag 24 sekundmeter och 20mm regn, det är sen det blir bättre för därovan molnen lyser solen.

Ha det så bra i svealand så kanske vi ses i sommar.

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej!

Vi har hört prognosen och imorgon blir det "grinigt" hos oss.

25 sekundmeter och regn, men det klarar vi nog även om några träd kommer att falla.

Sen, sen, sen kommer nog solen .........

Hälsn Anita o Dan
:yes::yes:

F

F.d. 58547

Guest

Skitväder även i Götaland 20 sek det blåser ju varenda dag nu mest på kvällarna.
Tur vi inhandlat ett antal elverk får nog ställa dessa på plats i kväll innan skitvädret kommer.
Tältet vi satt i till Elmia träffen är redan nedmonterat. Duken fick vi riva av förra skitvädret,annars har vi ju inget att sitta o ljuga o skråla i när vi träffs till årsmötet.
Nä nu får våren komma förresten så var det en som hittade trattkantareller i skogen i helgen. Jag ska upp nästa vecka o kolla.Men gula det tror jag inte att jag hittar.
Hoppas det inte blir en Gudrun igen bara./susanne

F

F.d. 17999

Guest

Hej Monica o Kurt!
Men man får inte glömma att man även fick besked om sin kvarskatt den 15 februari,när man gjort sin självdeklaration och den var ibland inte nådig.Det var inte alltid det var "den gamla goda tiden".Men visst, ibland längtar man tillbaka till den gamla goda tiden.

Irén & Christer

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
1461
Medlemskap
2025

Visst är det grinigt med detta regnande och blåsande nästan varje dag, Men kära vänner tappa inte modet .Vi får hoppas att det snart blir bättre, och att det blir en fin vår och sommar istället. Här hemma blommar,Penseer ,kantareller har plockats i Ale.
icon7.gif

F

F.d. 25038

Guest

Här är det lugnt bara klass 2 varning det brukar vi lura med elverk å kallskuret!

häls Mikael o Carina

med lite "otur"får vi laga mat med gasol i husbilen!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6238

Guest

Hej Roland. Ja, man blir lite avunds på Er där nere om Ni redan har 10gr varmt. Vi skulle åkt ut i helgen men här väntas ett hel---- väder med vindar större än Gudrun säger dom. Vi bor högst upp på ett berg så här kan det blåsa ganska GRINIGT. Så vi avstår från att åka ut denna helg. Hls kurt

F

F.d. 6238

Guest

Men nu tycker jag att det är ÄNDO grinigare.
Har skrivit tidigare att vi har åkt färdigt i Europa. Men efter denna vinter så vet i f-- om jag inte kommer att ändra mig.
I Göteborg så har det varit BLÅST, blåst, blåst, regn, regn och åter regn. Så att vi kommer nog att börja planera för en resa till "värmen". Vet ej när detta skall ske , men någon gång nästa år vid denna tid skulle vara perfekt.
Eftersom jag är flygrädd och att det är svårt att få med hbilen på flyget så kommer vi kanske att åka på marken direkt med bilen.

Obs. Detta är än så länge bara Tankar.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Lugna ner dig lite Kurt! Tänk på den kommande sommaren och Mollösund!
Hade du varit lika smatt som jag så hade du utnyttjat den här stormen som jag gjorde idag!

Jag läste ett inlägg av Bonzo häromdan, där han beskrev hur bra det var att tvätta bilen med vanlig grönsåpa och eftersom jag är så himla smatt, så gick jag ut och sprayade husbilen med en blandning av vatten och såpa. Stormen tillsammans med regnandet fungerar ju som en jättetvättmaskin!

I morgon ska jag kolla om det har fungerat och har det gjort det, så är det ju en gigantisk jättevärldssensation!

Inget ont som inte har något gott med sig, sägs det ju! Rapport kommer i morgon! Håll tummarna!

Jappe

F

F.d. 6238

Guest

Tack, Jappe. Det var ett jävlig-- bra Svar på min GRINIGHET

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

:confused:Fattar ni inte varför deklarationstiden flyttats fram. Det är ju klimatförändringarna som styr.... eller?

Jappe, hoppas ditt test fungerar nu när det är som att vara i en biltvätt. Annars skulle jag tipsa dig om att blanda och tvätta en liten yta på husbilen och se resultatet.

Synd att du inte svarade på den tråden!

Jag fattar inte själv varför det funkar men det gör det! Testa!

Lev väl och länge!

S-Å ;)

Toppen