F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Grusvägar som ser ut på det sättet finns inte bara i Norrland, går även att hitta i andra delar av landet. Hur vägar upplevs beror säkert också på vilken typ av bil man kör. En husbil är oändligt mycket känsligare än en bra personbil.I en annan tråd har det framkommit att dom Norrländska vägarna är det inget fel på, vill visa ett hur en länsväg kan se ut mitt i landet.
Tommy R
Visa bilaga 160972
Ser ut som en hjulspor utbedring - typisk på nordlige veier som utsettes for piggdekk. Overflaten ligner mye på oljegrus eller kaldasfalt. Du vil finne det samme i mestepartenn av Norge også.Så här kan det se ut när trafikverket har lagt ny beläggning på en av våra europavägar.
OK, du vinner!Vi har kört ett antal ggr. Kiruna-Ystad både med husvagn o husbil, vi har även åkt i östra Tyskland o Tjeckien på små o stora vägar, även en hel del i Norge. Har aldrig någonstans sett så dåliga vägar som i Norrland. Och du Sören får gärna visa upp en bild på en länsväg i ditt område som min första bild.
En liten parentes bara , du menar nog rv 172 om du är i Dalslandstrakten, 272 är N UppsalaHadde jeg fortsatt bodd i Dalsland så hadde det ikke vært noe problem å finne slike veier, spesiellt om våren hvor de fleste grusveiene har aksellast restriksjoner så jeg ikke kunne kjøre der med min husbil. Grusveier med mer moderate restriksjoner var dog kjørbare i 20 til 30 kmh
Og teleskott på større veier, selv om de holdt på å få kontoll på E45 før jeg flyttet. Riksveg 272 kunne være underholdene på våren, en burde enten kjøre sakte eller huske hvor en burde krype over.
Jag undviker Norrland just för vägarna.
Alldeles för mycket vägarbeten där det verkligen är usla vägar.
Är rädd om husbilen (bara 7,5m lång bil) och krypkör, så möter man en stolle i en stor lyxig husbil som kör som om det brann någonstans. Tack för det stenskottet.
Skillnad på att kunna hitta dessa dåliga vägar, och att inte kunna undvika dom.Kan åka ut här runt om i Sörmland och finna lika dåliga vägar så Norrland har inte så mycket sämre än resten i landet. har kort från polcirkeln , Luleå , Kalix området med bra vägar