• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Norge

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
282
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Nyss hemkommen från en resa i Norge. Efter besök i Östersund så åkte vi vidare till Trondheim, fantastisk väg och bra ställplats på ”lada” i Trondheim. Vidare mott Kristinesund, så där tyckte vi. Åkte därefter till Ålesund, fantastisk fin stad och bra ställplats vid vattnet rekomenderas. Sedan vidare mot Geiranger vilket var helt fantastiskt smala vägar och färjor men väldigt fint. Sista biten ner till Gerianger var en upplevelse, frugan höll för ögonen. Fin Camping i Geiranger och vandring upp efter den stora forsen var fint.
Klättringen upp från Geiranger över fjället är helt magisk så otroligt fin. Vidare mot Lillehammer också ok ställplats och stad. Sen vidare mot Karlstad och Sigtuna igen.
Rekomenderas starkt. Se till att ha en Bizz så blir allt smidigt och halva priset vid vägtullar.
Fixade via Öresund Pay.
Trevlig sommar
Glädjen.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.971
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Inte så snyggt att köra om och tvinga ett uppåtgående tungt fordon (buss) att nästan få stanna.
Håller med. En miss från mig. Jag trodde att bilen framför oss stannat, antingen för att släppa förbi oss eller för att kyla ner bromsarna, då den som körde bilen höll på bromsen hela tiden. Upptäckte inte bussen i tid innan omkörningen.
 
Toppen