• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Norge vaccination

Status
Stängd för vidare inlägg.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
9 juni 2021 kl. 14:14

Fullvaksinerte slipper karantene​


Regjeringen lemper på innreiseregler for fullvaksinerte fra fredag klokken 15.


Unntaket for innreisekarantene gjelder bare dem som oppfyller kriteriene som fullvaksinert eller som har gjennomgått koronavirus de siste seks månedene.

Det betyr at personer som bare har fått én vaksinedose eller helt nylig fikk sin andre vaksinedose, ikke er omfattet.

Forutsetningen er at man tar en negativt test ved ankomst landet.

– Vi gjør også endringer sånn at ungdommer mellom 12 og 18 år kan få kort innreisekarantene ved å dokumentere negativt testresultat i karantenetiden med PCR-test som er tatt senest tre døgn etter ankomst, opplyste helseminister Bent Høie (H) på regjeringens pressekonferanse onsdag ettermiddag.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Har kollat Norges riksdag och dess infocenter, hittar inget om inresor till Norge som dagstidningar skriver om.

Så glöm att det går att åka på fredag 15.00
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Detta gäller svenskar idag 10/6:

Alla som reser till Norge måste registrera sig digitalt, tidigast 72 timmar före ankomst. Testning för covid-19 ska sedan ske vid gränsövergång. De som reser från länder som klassas som röda – som Sverige – ska kunna visa ett negativt covidtest som är maximalt 24 timmar gammalt.

Inresande måste sitta i karantän i upp till tio dagar.
 
F

F.d. 58689

Guest
Öppning troligtvis väldigt tillfällig, då de just upptäckt ny virusvariant i Norge.

Lika bra att sitta still i båten/husbilen och vänta ett tag till.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Norges nya inreseregler skapade kaos i trafiken. Alla fullvaccinerade skulle till gränshandeln för att bygga upp sina förråd.
 

nica

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Ånge
HBK-Nr
28054
Medlemskap
2024
Jag instämmer! Blir nog aldrig mer Norge som dom behandlar oss!
 

Gugge 123

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Lerum
HBK-Nr
30218
Medlemskap
2024
Hej! Vet någon vem i Sverige som kan svara på om man i Juli månad kan besöka Norge med husbil?
Kanske Transportstyrelsen eller Trafikverket?
 

Tor Berg

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kolbäck
HBK-Nr
32328
Medlemskap
2021
Om du vill vara säker, ring detta nummer, men va beredd på att få vänta länge i telefonkö.

  • Fra utlandet: +47 21 89 80 42
 

Leffeboy1

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10510
Medlemskap
2024
Men vi svenskar är tydligen inte välkomna även om vi är fullvaccinerade. Jag avstår från Norge framledes.
Jag är ovaccinerad och avstår alla resor till andra länder. Dessa så kallade vacciner är bara nödgodkända och Media är statens propaganda. Snart kommer väl denna agenda avslöjas. Biverkningarna av vaccinen är ofantligt större än vad som rapporteras. Många dödsfall efter injektioner.
 

Tor Berg

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kolbäck
HBK-Nr
32328
Medlemskap
2021
Jag är ovaccinerad och avstår alla resor till andra länder. Dessa så kallade vacciner är bara nödgodkända och Media är statens propaganda. Snart kommer väl denna agenda avslöjas. Biverkningarna av vaccinen är ofantligt större än vad som rapporteras. Många dödsfall efter injektioner.
Jag tror inte du har rätt faktiskt! Många dödsfall är att ta i på riktigt, några kanske det har varit, men det borde vi ha hört via massmedia, och det har inte jag gjort. Jag har däremot sett att en Imam påstå att alla män som fått vaccin blir homosexuella............ Jag har fått två sprutor och älskar fortfarande min fru. Men akta dig, man vet aldrig......
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Leffeboy1.
Spruta nr 2.
_20210630_230849.JPG
Astra zeneca för 12 dagar sedan.
Inga problem denna gången heller.
Finns ingen anledning att tveka att ta sprutorna.

Hälsn. Krister.

PS. Jag har inte heller märkt någonting.
Jag älskar också min fru fast jag är vaccinerad.
DS.
 

Leffeboy1

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10510
Medlemskap
2024
Hur kan du veta att det blir bra. Kroppens eget immunsystem är mycket bättre än när proteinerna från sprutan påverkar kroppen att förrändra detta system. Det kan bli verkliga problem när nästa virusangrepp kommer. !!!
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Hur kan du veta att det blir bra. Kroppens eget immunsystem är mycket bättre än när proteinerna från sprutan påverkar kroppen att förrändra detta system. Det kan bli verkliga problem när nästa virusangrepp kommer. !!!
Du menar att man aldrig skall ta någon spruta mot någon sjukdom, för det förstör ditt immunsystem?
Där håller jag inte med.
Jag har tagit många vaccinationer i förebyggande syfte, då jag rest och reser mycket.
Och kommer att fortsätta med det.

Krister.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag hörde om en kille som tog båda sprutorna. Häromdagen blev han påkörd av en buss och ligger nu på intensiven.

Alternativmedia håller nu på att undersöka om det kan finnas ett samband. Fram tills man kan avfärda ett eventuellt samband kommer jag att stanna hemma.
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Hur kan du veta att det blir bra. Kroppens eget immunsystem är mycket bättre än när proteinerna från sprutan påverkar kroppen att förrändra detta system. Det kan bli verkliga problem när nästa virusangrepp kommer. !!!
Det är naturligtvis tur att majoriteten av alla människor har en annan syn på vaccin än du har. Annars hade vi haft stora problem med svåra sjukdomar där många barn och vuxna skulle lidit och dött. Tänker bl a på mässling, polio, stelkramp, kikhosta, difteri, tuberkulos och lunginflammation. Tyvärr får inte fattiga länder samma tillgång till vaccin som vi. Att påstå att kroppen naturligt ska läka infektioner, utan vaccin, då måste ju samma sak gälla läkemedel? Jag säger inte att det gäller dig, men många antivaxxare förordar alternativa hölsokostprodukter som blivit en miljardindustri, och helt utan de krav på tester som krävs av riktiga vacciner och läkemedel.
Källa: Fakta om vaccinationer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen