• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nordelettronica n143 till n287

Pelle&Therese

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
41577
Medlemskap
2025
Hej!
Jag är hyfsat oduglig på el men tänkte att det här kunde jag nog fixa då det är svårt att få tid hos nån som kan fixa det innan semestern:)….

Hade strul med att jag inte fick laddning via stolpe - bytte batteri utan nån större framgång. Köpte en ny laddare som skulle passa men den såg inte riktigt likadan ut.

Min fråga är…
På den gamla laddaren var det 3 stift ut - plus, minus och en annan sladd som går in i kretskortet (osäker på om den behövs eller var jag ska koppla in den, säljaren sa att det räckte med plus o minus kabel) blev ändå lite osäker… är det någon som stött på samma problem och kan förklara för en okunnig snubbe som mig om hur jag ska koppla ”3:e” sladden i laddaren eller om jag ska bara strunta i den som säljaren sa?
Bifogar lite bilder för att det ska bli tydligare.

Tackar på förhand för att jag får nyttja eran kompetens!
/PelleK

Bilagor

• IMG_1246.jpeg
    IMG_1246.jpeg
    3,2 MB · Visningar: 53
  • IMG_1244.jpeg
    IMG_1244.jpeg
    3,5 MB · Visningar: 47
  • IMG_1243.jpeg
    IMG_1243.jpeg
    2,3 MB · Visningar: 42
  • IMG_1245.jpeg
    IMG_1245.jpeg
    3,2 MB · Visningar: 45
  • IMG_1247.jpeg
    IMG_1247.jpeg
    3,5 MB · Visningar: 50
  • IMG_1248.jpeg
    IMG_1248.jpeg
    3,4 MB · Visningar: 52

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
De två undre stiften är till en temperatursensor som gör att batteriet får optimal laddning oberoende av temperaturen. (NTC står för Negative Temperature Coefficient. Motståndet ökar när temperaturen minskar.)

Toppen