• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nomadlivs marknadsföring

Status
Stängd för vidare inlägg.

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.623
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag blev uppringd av en försäljare som ville sälja den nya tidskriften Nomadliv. När jag frågade var han fått mina kontaktuppgifter svarade han att det var genom Transportstyrelsen och att jag ägde en husbil. Detta stämmer inte eftersom min sambo är den som är registrerad ägare av vår JOYFUL vilket jag påpekade för försäljaren. Gav honom en utskällning för att han missbrukade Husbilsklubbens medlemsregister och avslutade samtalet. Tilläggas kan att han ringde på mitt hemliga nummer som tidigare fanns angivet hos Husbilsklubben. På kvällen sökte jag på numret som ringt upp mig och försökte lägga ett omdöme på Eniro. Fick detta svar ikväll:

Hej!
Tyvärr har vi valt att inte visa ditt omdöme om företaget Ad Acta Solutions HB på Eniro.se - Upptäck närheten. Sök lokalt.

Vi uppskattar verkligen att du delar med dig av dina åsikter på eniro.se, men det verkar som att du redan lämnat ett eller flera omdömen för detta företag. Här kan du läsa om våra riktlinjer och få tips på hur man skriver ett bra omdöme.

Tusen tack för att du använder Eniro!

Så mycket är alltså omdömena värda på Eniro. De släpper inte fram kritiska omdömen som beskriver hur säljaren ljuger för mig och missbrukar ett medlemsregister.

Slutsats: Akta er för Nomadlivs försäljare och lita inte på Eniros omdömen :mad:
 
F

F.d. 55312

Guest
Sv: Nomadlivs marknadsföring

Jag blev också uppringd av samma nummer, när jag påpekade att min mobil är ansluten till NIX avslutade han direkt.

Man kan alltid söka på Vemringde.se så vet man vem som står bakom.

Men det spelar ju ingen roll för numret har dom ju fått tag på någonstans och kan sälja vidare.

// Tommy
2227
 
Senast redigerad av en moderator:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.680
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Nomadlivs marknadsföring

Jag fick idag en uppringning från denna tidning.Talade om för uppringaren att vi var i Portugal och var inte intresserad av att få en tidning i brevlådan som vi sällan besöker.Samtalet avslutades omgående från säljarens sida.
HaDe Hasse
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Nomadlivs marknadsföring

Det är blockerat sedan länge!

Och visst är det klart att de nyttjar klubbens register, mitt mobilnummer som jag har angett här står på min arbetsgivare, och har ingen koppling till min husbil.

//Tommy
 

Teknikpata

FD HBK Medlem
Inlägg
216
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021
Sv: Nomadlivs marknadsföring


Ringde mig också för två dagar sedan, (för tredje gången detta år!)
Alla gånger har jag tydligt berättat att jag inte är intresserad och att de INTE fått uppgifterna från transportstyrelsen
samt att de ALDRIG får ringa mig igen... Trots detta fortsätter de..
Nu är de dock spärrade i mobilen så vi får väl se om de ringer på nåt av de andra numren framöver..
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Nomadlivs marknadsföring

Positivt är att de fortsätter att sända en alldeles utmärkt tidskrift, efter det att jag sagt upp min prenumeration! :)

Jag har dock inte sagt upp prenumeration pga. att jag inte tycker om innehållet!
Det måste jag bistå med, är väldigt väl editerat och innehållsrikt, utan för att jag lägger min tid på andra prioriteringar.

Den dag jag har mer tid/tar mig tid, kommer jag troligen återta Nomadliv som prenumerant,
jag tycker att själva tidskriften är väl genomtänkt och utmärkt bra editerad!

Sen kan hetsjakt inom HBK kring negativ marknadsföring fortgå precis så som forumet här fungerar...
När det finns något att "bita tänderna i" bakom TANGENTBORDET!

Marknadsföringen i sig, nä den är inte OK då det bevisats att detta forums tfn. lista nyttjats!
Samtidigt som jag själv inte hade blivit varse om en en alldeles förträffligt bra tidskrift, om så inte hade skett... Good or Bad?

Men var & en har vi våra fria åsikter, inget fel i det, bara sunt!
Vänl. Magnus
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Nomadlivs marknadsföring

Jag fick en faktura från dom idag, med hot om kronofogden om jag inte betalade. För några veckor sedan blev jag oxå uppringd av en försäljare från Nomadliv. Jag förklarade att jag under senaste halvåret fått 2 st nr varje gång och trots att jag ringt och påpekat det har det rullat på med 2 st nr.
Han ville jag skulle förlänga prenumerationen, men jag sa upp all prenumeration och berättade samtidigt att jag var besviken att det inte finns några annonser som kan ge tips om olika tillbehör. Fakturan kommer att bestridas.

JOE
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Nomadlivs marknadsföring

Jag är väl den ända nöjda läsaren eller en dum en men jag gick på att pröva några nummer mvh håkan:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen