• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nokia booklet

F

F.d. 53498

Guest
Är det någon som provat eller har Nokia booklet. Den verkar fin med inbyggd gps och allt. Är det någon som provat den som navigator. Varifrån får man kartorna? Kan man lägga in navigationsprogram i den och använda den istället för min Garmin?

Jag är som ni märker lite novis i ämnet PC navigering. Men jag är trots ålder ganska läraktig.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nokia booklet

Jag tror inte att den säljs i Sverige än. Den har testats i senaste Mobil-tidningen och blev utsedd till den bästa minilaptopen. Eftersom den har inbyggd GPS och den nya Ovi Maps som är gratis står den högst upp på min önskelista.
Här är en länk: Knarreviks husbilsblogg: Nokia Booklet 3G

PS! Kartorna laddar man hem i förväg och slipper då kostnader för datatrafik! Jag har testat Ovi Maps på mobilen och den funkar utmärkt.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Nokia booklet

hej
Testa ROUTE 66 tror det är klart bäst.Du kan ladda ner det till din mobil om det är av en senare modell.
/Vidhem
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nokia booklet

Jag har använt Route66 en längre tid men tycker faktiskt att Ovi Maps är enklare och snabbare. Om man skall använda ett navprogram med fler inställningar finns Copilot som Iphone- och Androidanvändarna föredrar. Jag vet inte om Copilot kan köras på en minidator men det kan Microsofts Autoroute som har kommit i en ny version.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Nokia booklet

För 6-7000:- som det skrivs att den kommer kosta så skulle jag hellre köpa en ny navigator men du kanske tänkte ha den som både GPS , bärbardator och mobiltbredband ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nokia booklet

Jag köper inte en Booklet enbart som navigator utan som ett multiverktyg i husbilen. Den ersätter ju navigator, laptop och modem.

Efter att Google släppt Maps Navigator och Nokia Ovi Maps kommer de vanliga navigatorerna att dö ut om inte TomTom och Garmin erbjuder gratis kartor i all framtid.
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Nokia booklet

Självklart är det så att jag har tänkt mig 3 multiverktyg i bilen. 1. Hustru 2. Nokian
3. Letherman. Vi får väl se vad som händer med Nokian, hoppas att allt är klart till säsongen börjar.
 
Toppen