• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nivåsystem?

Lartzi

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
16726
Medlemskap
2025
Kollade in E&P Hydraulics levelsystem på husbilsmässan i Kista. Det verkar vara helt suveränt, finns det någon mer nackdel än priset? Finns det fler aktörer på marknaden? Tacksam för råd och tips.

F

F.d. 58573

Guest
Sv: Nivåsystem?

För min del, som inte har problem med vikten, så har jag dragit mig för installation eftersom jag är en flitig campare i vinterfjällen och för vinterbruk måste man ändå ha något slags klossar under för att hindra hydraulstöttorna att frysa fast i isen.
När jag lät installera luftfjädring bak för ett par år sedan hos Goldschmitt i Walldürn så kikade jag på deras motsvarande system och det såg bra ut, kostnaden då låg runt 5.000€.

aake

Bosse och Gerd

FD HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

För min del, som inte har problem med vikten, så har jag dragit mig för installation eftersom jag är en flitig campare i vinterfjällen och för vinterbruk måste man ändå ha något slags klossar under för att hindra hydraulstöttorna att frysa fast i isen.
När jag lät installera luftfjädring bak för ett par år sedan hos Goldschmitt i Walldürn så kikade jag på deras motsvarande system och det såg bra ut, kostnaden då låg runt 5.000€.

aake

Aake,

Det stämmer - vi åkte i höstas tillsammans med våra norska vänner Einar och Annvor, som har en exakt likadan husbil som vi har, till Goldschmitt i Walldürn och dom lät montera hydraliska stöttor för 5.000 Euro och det inklusive tillägget att kunna styra systemet via deras I-Phone.

En fantastiskt fin anläggning för övrigt med egen stor ställplats inkl. el och en egen restaurang öppen 7 dagar i veckan, samt tankstation för gasol där man betalar med t.ex. Visa eller Master Card !!!

Bosses och Gerds husbilsresor

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej. Finns inga nackdelar nämner EP stödben. Har man väl satt på dem så får man överseende med priset för det blir en helt annan husbil att vara i.
När jag hade slängt ut domkraft,nivåklossar och orginal man stödben som satt bak så blev detta system inte så mycket tyngre.
Blir en dröm att skifta mellan sommar och vinterhjul.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har Goldschmitt sitt hydrauliske på min Flair, super løsning! Bilen er og utstyrt fra fabrikk med Goldschmitt full-luft fjæring 2-kanalers.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ingen problem for meg å løfte hele bilen fri fra bakken. Hvert bein kunne i teori løfte hele bilen, og jeg fikk satt på føtter med dobbel diameter for å redusere marktrykket. På flat mark blir det 10 cm luft under alle hjul ved maks løft.

Lartzi

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
16726
Medlemskap
2025

Tack för alla tips! Jag har bestämt mig!
Inlägget om att sista kostymen har inga fickor var klockren :msn_laugh:

// Lasse Lundberg

Hjulstugan

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1594
Medlemskap
2025

Vi har bestämt oss vi med!
10 juni 2015 befinner vi oss i Fritsla.
Så på eftermiddagen...........stödben på Hjulstugan!!

Toppen