• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nivåreglering

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Nivåreglering

Hej
Jag har själv gått med planer att tillverka egna eftersom dom som finns på marknaden ibland är för låga.

Och jag trodde jag kunde Kama katalogen i sömnen.... men inte då :D
Nyfiken... vad är det för röd sak med ställskruv du pratar om ?
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Nivåreglering

Tro det eller ej-det går faktiskt utmärkt att tillverka ( och använda) kilar av cellplast-kolla med närmaste bygghandel så att ni får rätt sort och lim därtill!
"Lättare" kan det knappast bli....
Lasse W
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Nivåreglering

Tar tillbaka det med den "röda" grejen verkar ha utgått ,men den var lite halvsmart man trädde in den framför å bakom hjulet å skruvade på en skruv som lyfte hjulet som typ en gaffel funktionen var precis som en bilbärgare
lyfte i hjulen.

Häls Mikael o Carina
 

Benny & Marie

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2024
Sv: Nivåreglering

Hej jag gjorde såna i trä tillfäligt ville prova om det var bra. Det fungerade faktist bra andvände 2 tum 8 X 3 tot längden på den 50 cm monterade ett hantag på dom & snedkapade med motorsågen funkade se bild gillar att fixa egna prylar. Var ute i garaget & fotade dom nyss :)den i metall är en ny konstruktion
Nu Har jag börjat på en ny nivåkloss i metall
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Nivåreglering

Tar tillbaka det med den "röda" grejen verkar ha utgått ,men den var lite halvsmart man trädde in den framför å bakom hjulet å skruvade på en skruv som lyfte hjulet som typ en gaffel funktionen var precis som en bilbärgare
lyfte i hjulen.

Häls Mikael o Carina

Den verkar vara toppen, men finns den nu inte längre så kan man heller inte leta efter en sådan. Kanske finns i annat fabrikat någon annanstans.
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Nivåreglering

Cellplasten som används vid grundisolering till byggen är mycket stark och "hållbar" kan formas som man vill. (Är den som placeras undertill vid gjutning av grund)
Väger nästan ingenting.
:yes::yes::yes:
 
Toppen