• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nivåindikator avloppstank död

Argos 747

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2026
Hej jag har en burstner viseo 720 2014.

Mitt problem är att när jag skall kolla nivån på gråvatten i den tanken så rör sig inte mätaren även om den är halvfull eller mer. (alla andra mätare funkar och gråvatten o vatten har samma mätare)

Förra resan vi var ute har den visat 1/4 då den varit mer än halvfull men nu är den död.

Kan det vara så att nivågivaren i avloppstanken är för "skitiga" eller vad kan det vara?

Antar att jag måste ge mig under bilen där det finns en serviceöppning. Brukar man kunna nå givaren där i från eller? Hur gör jag rent? tips mottages.

Sv: Nivåindikator avloppstank död

Det brukar hjälpa med att spola rent tanken med trädgårdsslangen.
Det bästa är om du kan fylla avloppstanken till en tredjedel och hälla i lite rengöringsmedel, och sen köra en runda så det får skölja runt lite.

Sv: Nivåindikator avloppstank död

Det kan också i värsta fall vara panelen som gått sönder. I min tidigare Burstner slutade vissa funtioner i panelen att fungera. Om det är panelen så är ett tips att beställa från England, den ligger på ca 1.700 kr, hemma surrade firman om ca 7.000 kr.

Tillbaka
Toppen