• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nivågivare Calira

Micke & Annika

HBK styrelse ledamot
Admin medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2027
Håller på trixar med färskvattnet, mätaren ger inget utslag. Tog upp nivågivaren och på den sitter en liten grå kula i plast. Vad gör den för nytta ? Den flyter ju inte, tänkte det var den som indikerade nivån i vatten tanken. Har putsat upp dom rostfria stängerna så kulan löper lätt men ändå inget utslag på mätaren. Vad göra ? Hittade en plast kula till som låg lös i tanken.
A36786EC-4C5F-4A79-BE49-1114F3A7B867.jpeg

Senast ändrad:
Jag skulle tro att plastkulan är till för att förhindra att de två långa spröten inte går i varandra så det blir kortslutning mellan dom. Skulle också gissa att det är elektroniken som strular, inte givaren. Fyra metallspröt kan liksom inte "gå sönder".

MVH
Hans

Samma frågeställning är även vanlig i båtforum. Om du kommer åt tankens ovansida så finns ett bra och billigt alternativ. Biltema, givare med flottör och ett instrument. Jag har installerat ett tiotal och de funkar perfekt, fortfarande. ⛵

Tillbaka
Toppen