• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nivågivare Calira

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
Håller på trixar med färskvattnet, mätaren ger inget utslag. Tog upp nivågivaren och på den sitter en liten grå kula i plast. Vad gör den för nytta ? Den flyter ju inte, tänkte det var den som indikerade nivån i vatten tanken. Har putsat upp dom rostfria stängerna så kulan löper lätt men ändå inget utslag på mätaren. Vad göra ? Hittade en plast kula till som låg lös i tanken.
A36786EC-4C5F-4A79-BE49-1114F3A7B867.jpeg
 
Senast ändrad:

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Jag skulle tro att plastkulan är till för att förhindra att de två långa spröten inte går i varandra så det blir kortslutning mellan dom. Skulle också gissa att det är elektroniken som strular, inte givaren. Fyra metallspröt kan liksom inte "gå sönder".

MVH
Hans
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Samma frågeställning är även vanlig i båtforum. Om du kommer åt tankens ovansida så finns ett bra och billigt alternativ. Biltema, givare med flottör och ett instrument. Jag har installerat ett tiotal och de funkar perfekt, fortfarande. ⛵
 
Toppen