• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ni som monterat Maxxfan

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
Hej
Är det någon som gjort någon kreativ monteringslösning invändigt som håller ? utan att borra i alla dessa skruvar.
Känns lite sisådär att borra massa hål i taket, men det är kanske bara att gilla läget.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.228
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Jag limmade min Maxxfan. Ritade var den skulle sitta "befintligt hål". Tejpade 2-3mm utanför linjen. Mattade ner ytan, rengjorde med t-röd. La dit lite distanser på ca2mm här o var. Smetade limmet på maxxfan. Tryckte till ordentligt. Tog bort överflödet. rev bort tejpen
 

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
Jag limmade min Maxxfan. Ritade var den skulle sitta "befintligt hål". Tejpade 2-3mm utanför linjen. Mattade ner ytan, rengjorde med t-röd. La dit lite distanser på ca2mm här o var. Smetade limmet på maxxfan. Tryckte till ordentligt. Tog bort överflödet. rev bort tejpen
Ok låter som en lösning, samma lim som till typ solpaneler ? eller nån annan "special".
Och distanserna, vilken funktion skulle dom ha ? Har inte monteringsramen framför mig därav frågan
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.228
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Ok låter som en lösning, samma lim som till typ solpaneler ? eller nån annan "special".
Och distanserna, vilken funktion skulle dom ha ? Har inte monteringsramen framför mig därav frågan
Distanserna är för att inte trycka bort allt lim mellan ramen och taket. Använde detta lim

Dekalin Dekasyl MS-5 (vit)

Pro Cleaner – Sunlux®

 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.765
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag limmade min Maxxfan. Ritade var den skulle sitta "befintligt hål". Tejpade 2-3mm utanför linjen. Mattade ner ytan, rengjorde med t-röd. La dit lite distanser på ca2mm här o var. Smetade limmet på maxxfan. Tryckte till ordentligt. Tog bort överflödet. rev bort tejpen
Hur går det om du behöver lossa fläkten?
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.597
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
I det fallet underlättar distanserna arbetet en del
Om en pianotråd kan ta sig genom distanserna, som helst skall vara av lagom pianotrådsvänligt material, för tråden hamnar med största säkerhet mitt på en distans om den har "raka" kanter. Eller ev. små stålkulor som kan tvinga tråden åt något håll.

M.v.h. JANKRO.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.228
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Om en pianotråd kan ta sig genom distanserna, som helst skall vara av lagom pianotrådsvänligt material, för tråden hamnar med största säkerhet mitt på en distans om den har "raka" kanter. Eller ev. små stålkulor som kan tvinga tråden åt något håll.

M.v.h. JANKRO.
Fungerade för mig när jag fick flytta ena solcellen som var i vägen för Maaxfan
 
Toppen