• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ni som har haft mini laptop ett tag?

S

SevenEleven

Guest

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Ni som har haft mini laptop ett tag?

Skogen
Ena av orsakerna till att jag köpte en Asus Eee PC 1000H var att den hade en matt skärm. Med en blank blir det svårare att se p.g.a. alla reflexer.
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Ni som har haft mini laptop ett tag?

Manicken som V-backen nämner antar jag är denna: Isotech file transfer cable usb 2,0/1,1
artikelnr: 086676 på netonet för 349kr.

Fincan
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Ni som har haft mini laptop ett tag?

Hej Fincan,
det stämmer precis, den manicken funkar bra.
Har även kört över en hel del musik via kabeln till min Aspire One.
V-backen ;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ni som har haft mini laptop ett tag?

Det verkar som även proffsen jag talat med föredrar Acer Aspire One 160. Den har ju 3Gmodem inbyggt men tyvärr saknar den bluetooth vilket kan vara bra när man vill ha kontakt med mobilen utan sladdar. En annan nackdel är att den bara har 3cells batteri som räcker i 2.5 timmar. Kanske det finns 6cells som extra utrustning? Samsung NC10 har väl ett 6cells batteri?
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Ni som har haft mini laptop ett tag?

Jo då, det finns 6-cells batteri (5200 mAh) att köpa till en Acer Aspire One 160 för 1190:- på t.ex. NetonNet.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Ni som har haft mini laptop ett tag?

Jag har också börjat titta efter en 1kg-dator. Hur är det med strömförsörjningen? Det skiljer ju en del, 12V eller adapter 19V osv. Sen räcker det med 16GB minne för mig, behöver ingen hårddisk. Men inbyggt modem? Fungerar det på ICEnet? Och driftstiden givetvis, som V-backen lyfter fram.
 

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Sv: Ni som har haft mini laptop ett tag?

Hejsan,
Ang. KuMaNi:s fråga hur man får över t.ex en DVD skiva ( GPS NavMan 2008 ) till Laptop, så gjorde jag följande ( skall erkännas med hjälp av yngste sonen ):
Jag har ett Messenger ( hotmail ) konto på stationära datorn. Öppnade ett nytt Messenger ( hotmail ) konto på Laptop. Detta för att kunna skicka filen från stationära till Laptop ( 4.7 GB stor var denna fil ).
Försökte lägga den på USB minne, men fungerade ej. Att skicka på "Skicka filen.se " gick ej, då den översteg 2 GB.
Hämtat hem från nätet brännarprogrammet ASHAMPOO ( gratis) till stationära. Hämtat hem från nätet Daemon Tools ( gratis ) från nätet till Laptop.
Stoppade i DVD skivan i stationära datorn, gjorde om den till en .ISO fil i ASHAMPOO. Skickade filen via Messenger till kontot på Laptop sidan.
Tog ca en timme ( man måste invänta lite extra på Laptop sidan, medan virus skyddet kollar filen ).
Väl där drog jag den till skrivbordet, öppnade med Daemon Tools, och vips så var det klart.
Kanske inte det bästa sättet, men det fungerade i alla fall !
Surfa lungt !
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Ni som har haft mini laptop ett tag?

Nu har det blivit av, vi köpte en asus eee1000h. Tack till alla som delat med sig av sina erfarenheter. Just nu sitter vi i Hörvik o provar laptopen i väntan på att affären ska öppna ,sen blir det nya frallor till frukost. Tack än en gång/staffan
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Ni som har haft mini laptop ett tag?

Staffan & Jeanette
Grattis till ett bra val. Har haft just ASUS eee1000H ett tag nu och är helnöjd med min. Jag har även köpt en Batteriladdare på Teknikmagasinet för min vanliga eliminator till bärbart passar inte. 1000H går ju på 12V och 3A

Asus Eee PC billaddare

[FONT=Verdana, Arial]
Ladda/driv din Asus Eee PC från bilens cigguttag.

Art.nr: 500309
[/FONT]
279.90 kr

 
Toppen