• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Newbeeeeeeeeeeeeee!!

F

F.d. 13971

Guest
Hej alla glada!

Tänkte bara meddela min ankomst...en blivande husbilsägare!!

Eller rättare sagt:::

Jag kommer att äga 1/4-del av en husbil.
Tanken är nämligen att 4 glada grabbar / gubbar ska lägga vars 75.000 dewalwerade Swenske Pesetas, och köpa ett gemesnsamt åkdon!!

Vad säger Ni - - - såhär två groggar in på lördagskvällen???

Är det ett bra upplägg?
Vad bör man tänka på?
Får man en bra husbil för 300.000 pengar???


/krokus
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Newbeeeeeeeeeeeeee!!

Svårigheten är väl att komma överens om vilka veckor som var och en får använda. Säsongen är väl kort.
Innan semesterperioden och efter kan det bli många fina helger då det suger något katastofalt för att ge sig iväg. Är det då 4 "sugar" kan vissa problem uppstå. Det kanske är bättre att fundera på billigare bilar till var och en.
Det framgår ju inte om ni har familjer eller om det är fyra "ungdomar" som skall vara tillsammans under sommaren.
Det finns många fina begagnade husbilar som är välskötta och fortfarande har många mil kvar att rulla. De större firmorna lämnar i regel bra garantier. Och under den prövotiden upptäcks i regel de flesta ev. fel.
Hoppas ni också upptäcker att det är underbart med husbil.:yes: :yes: :yes: ;)
 
Toppen