• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Net 1 fråga

F

F.d. 25401

Guest
Hej på er alla.
Har en liten mobilt bredbandfråga. Har köpt en laptop som vi tänker kunna kommunisera med omvärlden i sommar när vi kommer att besöka norra Sverige där vi aldrig varit förut. Har ju läst här på husbilsklubben att Net 1 har bäst täckning även i norra Sverige. Har tänkt så här att teckna ett avtal på deras alternativ "Ofta" som kostar 229:-i månaden. Om jag då väljer detta som obundet avtal och betalar 1495:- för modemet som man sedan äger. Eftersom vi bara kör med husbilen på sommar- höst och sedan ställer av den så behöver vi ju inte bredbandet på vintern. Är det någon i klubben som gör så här och har erfarenheter av detta. Tänkte så här, att till våren så ställer man på husbilen och även Net1 bredbandet och slipper dyra månadsavgifter över vintern. Undrar då så här hur man går tillväga när man tar upp Net1 bredbandet igen, och om det kan dyka upp svårigheter med detta? ( Vi har fast bredband hemma i lägenheten)
Tänker även köra en sväng in i Finland, finns det täckning även här med Net1?
Hoppas på bra svar, vet att kunnigheten här på klubben är stor.
Tackar på förhand. sunearthur

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Net 1 fråga

Hej Sune!

Det går fint att göra på det viset.

Måste sägas upp 3 månader före avslut.

Start går på en dag. (250kr som det ser ut nu)

Läs gärna mer i Net1.se tråden.

F

F.d. 25401

Guest

Tack för den fina rådgivningen. Fattade jag dej rätt, går det även att använda Net1 i Finland?
MVH sunearthur:wink:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Du har ingen "smartphone" som du kan göra en internetdelning på , dock blir det ju dyrt utomlands men man kanske klarar sig några dagar eller kan ta den merkostnaden för att slippa ytterligare ett abonnemang .

Toppen