• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Navigtorljud genom bilradion

B

Byggare Bob

Guest
Hur skall man bära sig åt för att få Paddans navigationsguid att gå genom bilradion?
Normalt lyssnar man på något radioprogram samtidigt som något navigationsprogram är igång på iPaden.

Men eftersom ljudet på paddan är ganska dåligt skulle jag önska att guiden skulle komma in och ta över programljudet när det är dags för info från navin.

Det går om om jag kör blåtand men då får jag inget ljud från radioprogram eller CD utan endas navigatorns guidröst.

Svårt att förklara bättre men hoppas någon förstod problemet

F

F.d. 6270

Guest
Sv: Navigtorljud genom bilradion

Har man en bilstereo med aux ingång, typ en Alpine fungerar det utmärkt, musiken sänks automatiskt när paddan börjar prata.

Aux från padda -> Aux till bilstereo

F

F.d. 55451

Guest

Har man en bilstereo med aux ingång, typ en Alpine fungerar det utmärkt, musiken sänks automatiskt när paddan börjar prata.

Aux från padda -> Aux till bilstereo

:)
Min verkar precis samma från PC till radio via bluetooth - tråd löst.

PC avbryts -> radio (billig radio < 1000,- kr.)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29908

Guest

Har man Tomtom så har man i dom flesta fall den funktionen inbyggd...

Toppen