• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Navigon uppdatering V2.10

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Navigon kom med en uppdatering för IOS enheter till V2.10 i går.
Jag uppdaterade en iPad 3 samt en iPhone 5, båda med IOS 8.2
Ingen av dessa uppdateringar gick bra utan jag var tvungen att radera Navigon och installera om från början.
Problemet som uppstod var att det inte gick att navigera till en del ställen utan appen bara avslutades.

Efter nyinstallation fungerar allt utan problem.

En intressant sak som kom är att POI för LPG(Gasol) stationer i hela Europa fanns att köpa för 95:-
Navigon har sedan tidigare en modul för Husbil att köpa till där man kan ange mått och vikter.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigon uppdatering V2.10

Vilket innebär att den visar ställplatser som är borttagna.

image.jpg
Schützenplatz Celle

S

Sören-6830

Guest

Det gör ju tyvärr även Mobil Life+. Den visar fortfarande ställplatsen vid Schützenplatz, Hafenstrasse.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Vi var där senhösten 2014 och då var allt som vanligt.
I nyutkomna Boardatlas för 2015 finns den också med!

Sanningen är enl turistinformationen i Celle att byggarbeten pågår en tid(?) framöver, det innebär att det under byggtiden bara finns ett begränsat antal platser - men ställplatsen är inte stängd/borttagen!

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Med notering att den är stängd.

Visa bilaga 97161
Varför sätta mer tilltro till innehållet i en app, än till den direktinformation som Celle Stadt själva ger ut och som t.ex Boardatlas, mfl ref till? Celle äger, förvaltar och lämnar förhoppningsvis korrekt information om sin egen, i det här fallet aktuella "Schütsenplatz"? Vad skulle Celle Stadt ha för eget intresse av att lämna ut felaktig information till ev turister/besökare?

Har även kollat på nätet via Wohnmobilstellplatz Stadt Celle - Kostenfreie Stellplätze in Celle - Celle Tourismus!
Se också mitt inlägg ovan 25/3 em, där jag (för eget intresse) ringt och kollat med ställplatsens uppgivna ansvariga kontakt tfn.nr +4951411212!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Är man på resa i Tyskland är det knappast troligt att man är uppkopplad och kan besöka orternas hemsida. Då är det bra med information som kan nås offline, tex Mobil Life +.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Är man på resa i Tyskland är det knappast troligt att man är uppkopplad och kan besöka orternas hemsida. Då är det bra med information som kan nås offline, tex Mobil Life +.
Håller med dig Knarrevik att t.ex Mobil Life + kan vara bra att ha, förutsatt då förstås att informationen är korrekt!

Om informationen som i detta specifika fall, med påstående om att Cells stpl är stängd, så kan jag i detta specifika fall inte få i min skalle vad som är bra? Appen utnyttjas ju här för ett felaktigt påstående och svaret sämre än ingen information alls!

Vet att vi har lite olika uppfattningar om navigationshjälpmedel, för min del nyttjar jag; Garmin GPS, Bordatlas och telefoner, egentligen allt som just vi behöver.

PS; Men har även t.ex Samsungplatta, S5 telefoner alla laddade med t.ex Navigon, Sygic, Mobil Life+ och har alltid med en riktig PC också!

Har ingen övertro på appar, konstaterar bara att de aldrig blir bättre än bla det källmaterial och uppdateringsfrekvens som de bygger på.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vi får hoppas att ställplatsen på Schützenplatz åter öppnar när byggarbeten och cirkusföreställningar är klara. Förhoppningsvis i höst. Kanske därför som platsen inte tagits bort på vissa appar.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Idag kom en uppdatering som eliminerar krascher med gårdagens version för vissa användare.

Toppen