• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Navigon eller IGO primo?

F

F.d. 3167

Guest
Vilken app ska man ha till ipad2? Är det fortfarande Igo primo som är favorit eller har det ändrats i.o.m. att poi viewer m.fl. är kopplad till Navigon och det är inte säkert att Igo blir det eller...

Göte

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigon eller IGO primo?

Min favorit är iGO Primo Western Europe för 379 kr om du inte ämnar resa i östländerna. Lätt att lägga upp rutter med och mest logiskt uppbyggd enligt min mening. Jag har också Navigon men har inte testat den nya Garmin.

POIViewers koppling till Navigon är naturligtvis en fördel men uppväger inte iGOs fördelar enl. min mening.

Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest

Lämnar nog hem iPad'en nästa resa.

Lättare att hantera, enkelt att åka med och ha alla POI's med med vanlig Garmin 3790 och sköta resten av datorbruk men den vanliga laptopen. Som nu när vi är kopplade mot internet med WiFi med extra förstärkare och antenn. (gör det med iPad.. går inte!)

(Nu blir jag nog inte populär....)

hälsning:msn_laugh:
jyrki

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har en ide for hvordan en kan bruke en iPad i en slik situasjon, legge inn Connectify på laptoppen og dele ut igjen forbindelsen du fant via den eksterne WiFi - men da er det enklere å benytte laptoppen direkte :msn_laugh::blabla:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Som nu när vi är kopplade mot internet med WiFi med extra förstärkare och antenn. (gör det med iPad.. går inte!)

(Nu blir jag nog inte populär....)hälsning:msn_laugh:
jyrki

Man behöver inte vara uppkopplad till Internet när man navigerar med iGO, Navigon m.fl. Det trodde jag alla visste, särskilt de som använder iPad.

Inte heller med ställplatsappen Promobil Mobil Life + m.fl.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Måste man vara uppkopplad för att använda POI wiewer

Du kan med POIViewer söka och få fram POI:s i listform med namn och koordinater utan uppkoppling men karta och bilder kräver Internet.

För dem som har Navigon funkar kopplingen utan Internet för att navigera till den utvalda punkten.

Man kan bara hoppas att utvalda Googles Maps-kartor kommer att kunna sparas i minnet för att på så sätt slippa Internetuppkoppling.
Androidlurar har möjlighet att redan idag "förcacha" 10 kartbilder á ca 800 km2.

PS! En ställplatsapp som funkar utan Internet är Promobil Mobil Life + där man i förväg kan spara ned databasen med kartor och allt.
Den kostar 45 kr och är värd varenda öre när man letar ställplatser på kontinenten.

Senast ändrad:
Toppen