• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigon 6000T

F

F.d. 55312

Guest
Är det någon som vet om det går att lägga in husbilsplatserna som poi i en Navigon 6000T.

Mvh
Tommy
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Navigon 6000T

Jag var på G att köpa en Navigon 8100 men det föll på att man inte kunde lägga in GPS kordinator och köra efter dom samt att man inte kunde göra egna POI enligt säljaren .
Det blev en Garmin 760 .
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Navigon 6000T

kan du inte lägga in dom manuelt som favoriter, det kan jag på min, men det är rätt tidsödande, o man får ha ett system så att man lätt hittar dom.
:)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55312

Guest
Sv: Navigon 6000T

Är det någon som testat detta och vet om det fungerar?

Mvh
Tommy
 

Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2024
Sv: Navigon 6000T

Det fungerar inte. Har försökt allt. Sälj den på blocket. Köp en ny. Det gjorde vi. Just nu på Elgiganten, endast via Internet, Navlink 3550. Europakartor, SD-kort, möjlighet att lägga in koordinater. Lätt att jobba med. Pris 995:- !!!!
 
F

F.d. 55312

Guest
Sv: Navigon 6000T

Tja det lutar väl åt att man för i år får använda sig av papper, penna och kartboken. Sen får man väl önska sig en Garmin nuvi 760 i julklapp.
Tack för snabb respons på mitt lilla problem.

Ps. Är det någon som är intresserad av att köpa en Navigon 6000T.Ds. :D
 
Senast redigerad av en moderator:

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: Navigon 6000T

Hej! Jag har en Navigon 7000 T som jag köpte för 13 månader sedan. Kartan är från dec 2006. Ny karta 2007/2008 (säkert rätt gammal typ dec 2007) kostar över 600 kr. Motsägande uppgifter på Navigons hemsida om man kan ladda 4 ggr/år kartor i 2 år till modell 7000. 7110 och nyare går och prenumerationen kostar drygt 900kr. Gamla kartor stämmer dåligt.
Om PioWarner är det skrivet en hel del på Internet - kan nog vara knöligt att installera och sedan att lägga ner nya POI när Navigon verkar ha sitt eget latitud och långitud system....
Min skärm är ljussvag och syns ej i solljus. En lokal proffshandlare säljer Garmin och laddar gratis alla POI vid köp och senare om man tittar in. Varnar för köp hos stora kjedjor; gamla kartor inga extra POI. Ny karta till Garmin efter något år kostar tyvärr ca 900kr. Se till att få senaste karta och TMC!
I vilket fall så kommer jag inte att kosta på vår Navigon 7000 något alls. Den får duga i Sverige i år. Köper en ny GPS med TMC och välladdade POI klart i butiken nästa sommar då det är dags för Europa igen. Hälsningar Hasse
 
Senast ändrad:

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Navigon 6000T

Hej!

Vi köpte en ny Garmin Nuvi 760 på Elgigantens rea.....2490:-

Det tyckte vi var väldigt billigt!

Känns väldigt gedigen!
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Navigon 6000T

Köpte också en Garmin 760 fast på Mediamarkt samma pris .

Det som "krånglat" på den är att nere i Italien så är dom väl inte så noga med att uppdatera sina förändringar i vägnätet till deras lantmäteri så att det kommer till karttillverkarna men det är ju inte navigatorns fel .

Den är helt klart lättanvänd .
 
Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Navigon 6000T

Jag skickade en förfrågan till Navigon om möjlighet att lägga in egna POI. Det kommer tydligen en uppdaterad version till hösten till deras program MN6. En extern producent (Navigating.de) gör en patch som gör att man kan mata in egna koordinater. Ellt enligt uppgift. Läs här: Welcome to navigating.de: News[tt_news]=183&tx_ttnews[backPid]=523&cHash=409c381e0c
 
Toppen